Polscy operatorzy sieci komórkowych tracą zbyt dużo na nieuczciwych klientach - poinformowano na czwartkowej konferencji. Wszyscy trzej (Polkomtel, PTC i Centertel) tracą miesięcznie około 60 mln zł z powodu klientów niepłacących należności. Z tego 20 mln zł to zwykłe oszustwa, dokonywane z premedytacją.
Zdaniem operatorów podpisana przez prezydenta nowelizacja do ustawy o ochronie danych osobowych uniemożliwia im wymienianie informacji o nieuczciwych klientach. W związku z tym postulują zmianę ustawy i utworzenie centralnejj bazy danych o nieuczciwych klientach, oraz wprowadzenia możliwości weryfikacji wiarygodności kredytowej.
Operatorzy łącznie wysyłają w ciągu miesiąca około 15 tys. pozwów do sądów, gdyż jest to jedyna droga dochodzenia praw.
- Prewencja umożliwiła by odciążenie sądów, a nam ułatwiła prowadzenie interesów - powiedział Marek Woźniak, dyrektor departamentu windykacji w PTC, operatorze sieci Era.
Operatorzy zadeklarowali także, że zaostrzą warunki współpracy z klientami. Jeśli ci nie zgodzą się na przetważania danych osobowych w celu ustalenia wiarygodności, będą zobowiązani płacić kaucję.
MZL