Firmy komórkowe tracą 60 mln zł przez nieuczciwych klientów

Mariusz Zielke
opublikowano: 2001-09-06 13:10

Polscy operatorzy sieci komórkowych tracą zbyt dużo na nieuczciwych klientach - poinformowano na czwartkowej konferencji. Wszyscy trzej (Polkomtel, PTC i Centertel) tracą miesięcznie około 60 mln zł z powodu klientów niepłacących należności. Z tego 20 mln zł to zwykłe oszustwa, dokonywane z premedytacją.

Zdaniem operatorów podpisana przez prezydenta nowelizacja do ustawy o ochronie danych osobowych uniemożliwia im wymienianie informacji o nieuczciwych klientach. W związku z tym postulują zmianę ustawy i utworzenie centralnejj bazy danych o nieuczciwych klientach, oraz wprowadzenia możliwości weryfikacji wiarygodności kredytowej.

Operatorzy łącznie wysyłają w ciągu miesiąca około 15 tys. pozwów do sądów, gdyż jest to jedyna droga dochodzenia praw.

- Prewencja umożliwiła by odciążenie sądów, a nam ułatwiła prowadzenie interesów - powiedział Marek Woźniak, dyrektor departamentu windykacji w PTC, operatorze sieci Era.

Operatorzy zadeklarowali także, że zaostrzą warunki współpracy z klientami. Jeśli ci nie zgodzą się na przetważania danych osobowych w celu ustalenia wiarygodności, będą zobowiązani płacić kaucję.

MZL