Czytasz dzięki

Firmy mają koła ratunkowe dla człowieka za burtą

opublikowano: 20-03-2016, 22:00

Zwalniać to nie to samo co wyrzucać na bruk. Pracodawcy właśnie zaczynają sobie o tym przypominać.

Czego „zredukowani” pracownicy najbardziej oczekują w ramach programów outplacementu, który polega na łagodzeniu skutków zwolnień i pomocy w znalezieniu nowej posady? Z tym pytaniem eksperci firmy doradztwa personalnego Bigram zwrócili się do przedstawicieli działów personalnych. Najwięcej ankietowanych (86 proc.) mówiło o przygotowaniu do rozmowy kwalifikacyjnej. Na drugim miejscu znalazło się określenie strategii działań (72 proc.), na trzecim — diagnoza potencjału zawodowegoi wsparcie emocjonalne (66 proc.). — Pracodawcy, mając możliwość opracowania „idealnego” programu outplacementowego, koncentrują się na elementach, które są ważne z perspektywy jego uczestników — podkreśla Izabela Michaliszyn, menedżer ds. outplacementu w Bigramie. A co HR-owcy uważają za najważniejszy wskaźnik efektywności outplacementu? Przede wszystkim liczy się dla nich pozyskanie przez uczestnika programu wiedzy i umiejętności poruszania się po rynku pracy (64 proc.). Niewielu mniej ankietowanych (62 proc.) wskazało na znalezienie zatrudnienia. Na dalszych pozycjach uplasowały się: liczba zaproszeń na spotkania rekrutacyjne od potencjalnych pracodawców (50 proc.), nabycie umiejętności networkingowych, czyli związanych z budową relacji zawodowych (36 proc.) i przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej (30 proc.). Sondaż pozwolił również określić, co decyduje o tym, że personalni współpracują z tym, a nie innym dostawcą outplacementu. Głównym kryterium wyboru wcale nie jest cena usługi ani nawet renoma firmy doradczej (odpowiednio 13 i 8 proc.). Dla HR-owców liczy się zwłaszcza doświadczenie zewnętrznych konsultantów (30 proc.). A następnie dopasowanie elementów programu do potrzeb uczestników i jego zakres (23 proc.). © Ⓟ

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane