Poza tym przez ostatnie trzy lata menedżerowie byli niezwykle zajęci — ponad 70 proc. firm w Polsce zrealizowało co najmniej jeden duży projekt logistyczny, ale aż 40 proc. spośród tych firm zrealizowało cztery lub więcej projektów. Najczęściej wskazywane cele to poprawa jakości i wydajności. Najrzadziej (około 40 proc. odpowiedzi) wskazywanym skutkiem są efekty strategiczne. 60 proc. przedsięwzięć kończy się sukcesem, ale czas ich realizacji przeciąga się o niemal 60 proc. w stosunku do harmonogramu (w zakładanym terminie kończy się tylko jedna trzecia projektów).
Niestety, ponad dwie trzecie firm w Polsce przeprowadza najwyżej trzy typy kalkulacji logistycznego przedsięwzięcia z wymaganych sześciu. W efekcie niemal 20 proc. menedżerów nie jest w stanie powiedzieć, jaki jest rzeczywisty koszt.
W badaniu przeprowadzonym w ramach panelu polskich menedżerów logistyki wzięły udział 142 osoby pracujące w firmach z wielu branż i różnej wielkości.