Wzrasta poziom digitalizacji usług i procesów biznesowych w firmach. W ciągu ostatnich dwóch lat odsetek przedsiębiorstw, które opierają działalność na internecie, wzrósł do 55 proc. - wynika z raportu #RegionyNexery2023. Firmy zwiększyły zakres aktywności internetowej głównie w obszarze e-marketingu oraz korzystania z wirtualnego dysku. W związku z tym rośnie także popyt na szerokopasmowe łącza światłowodowe – ponad 80 proc. przebadanych firm inwestuje w wyższą przepustowość.
– Polskie przedsiębiorstwa dotarły już do punktu, w którym obecność w internecie nie jest kwestią wyboru, ale koniecznością. Konkurencja na dynamicznym rynku zwiększa zakres zastosowania cyfrowych rozwiązań dla firm – od zdalnej pracy po zdalne urzędy, od prostej witryny po zaawansowane systemy sprzedaży i kontaktu – mówi Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery.
Jak czytamy w raporcie, obecnie już tylko 6 proc. firm nie korzysta z usług internetowych. Coraz więcej przedsiębiorców prowadzi firmowe profile w mediach społecznościowych (wzrost z 37 proc. w 2022 r. do 52 proc.) oraz korzysta z chmurowego dysku (z 44 proc. w 2022 r. do 49 proc.). W ciągu ostatniego roku na popularności zyskały także kursy i szkolenia online.
Internet umożliwił też świadczenie obowiązków służbowych na odległość. Według raportu liczba przedsiębiorstw deklarujących umożliwianie pracy zdalnej wzrosła z 16 proc. w 2022 r. do 23 proc. Co więcej, pracownicy coraz częściej używają kanałów online do komunikacji wewnętrznej – to skok z 13 proc. w 2022 r. do 21 proc. obecnie. Dodatkowo polskie firmy chętnie wykorzystują rozwiązania e-administracyjne w kontaktach z urzędami - już ponad 80 proc. ankietowanych załatwia formalności w tej sposób.
