Przedsiębiorstwa e-commerce przeznaczają coraz więcej pieniędzy na kontakt z klientami za pomocą e-maili czy esemesów. Z badania „Komunikacja mobilna w biznesie 2016”, które instytut badawczy Ipsos Polska przeprowadził dla SMSAPI w pierwszym kwartale, wynika, że 41 proc. z nich zwiększyło budżety na te cele. Przeciętny wzrost wyniósł 69 proc., najczęściej w firmach zatrudniających od 10 do 49 pracowników, a przeciętny spadek — 40 proc. Na obniżenie wydatków zdecydowało się 3 proc. badanych, natomiast 48 proc. respondentów utrzymało je na tym samym poziomie. Badanie pokazuje, że dla niemal połowy respondentów głównym celem komunikacji mobilnej jest pozyskanie nowych odbiorców towarów i usług. Poza tym służy ona zwiększaniu lojalności obecnych klientów, podwyższeniu wartości paragonu oraz usprawnieniu operacyjnej komunikacji z klientem w trakcie realizacji zamówienia.
78 proc. Tyle firm e-commerce deklaruje, że wydatki na komunikację mobilną stanowią część ich budżetu marketingowego.
55 proc. Tylu internautów w Polsce robi zakupy online — wynika z badań PwC.