Firmy z USA i Rosji dominują w handlu bronią

opublikowano: 10-12-2018, 12:49

Amerykańskie i rosyjskie firmy zwiększyły swój udział w sprzedaży broni generowanej przez 100 największych korporacji zbrojeniowych na świecie, donosi Sztokholmski Międzynarodowy Instytut Badań nad Pokojem (SIPRI).

Przez ostatni rok całkowita wartość sprzedanej broni przez 100 największych firm zbrojeniowych wzrosła o 2,5 proc. do 398,2 mld USD. To kwota o 44 proc. wyższa niż w 2002 roku, kiedy Sipri zaczęło publikować dane. Nie zawiera także danych o sprzedaży broni przez Chiny.

42 firmy zbrojeniowe z USA, które znajdują się w setce największych, zwiększyło sprzedaż o 2 proc. do 226,6 mld USD, co stanowiło 57 proc. całości. Sprzedaż rosyjskich firm zbrojeniowych znajdujących się w setce największych, wzrosła o 8,5 proc. do 37,7 mld USD, co stanowiło 9,5 proc. całości.

Po raz pierwszy sprzedaż osiągnięta przez rosyjskie firmy była wyższa od zanotowanej przez brytyjskie, które choć dominują wciąż w zachodniej Europie, to zwiększyły sprzedaż o 2,3 proc. do 35,7 mld USD. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu