Forte przedstawiło wstępne wyniki

opublikowano: 21-07-2021, 07:35

W II kwartale 2021 przychody Forte wyniosły 310 mln zł, ponad dwa razy więcej niż przed rokiem. Szacunkowa EBITDA to 52 mln zł (+373 proc.).

Tak znaczny wzrost sprzedaży płyty meblowej w II kwartale 2021 r. w stosunku tego samego okresu roku ubiegłego był wynikiem kilkutygodniowego przestoju w działalności Grupy Forte w ubiegłym roku, który był spowodowany pierwszym lockdownem.

“W II kwartale Grupa wciąż odczuwała negatywny wpływ COVID-19 poprzez trwające całkowite, bądź częściowe lockdowny na rynkach Grupy Forte. Szczególnie uciążliwym był lockdown na rynku niemieckim trwający nieprzerwanie do początku czerwca 2021. Obecnie wszystkie rynki są w pełni otwarte, jednak pojawiające się w poszczególnych krajach informacje o wzrastającej liczbie zachorowań związanych z tzw. wariantem Delta może w następnych miesiącach ponownie negatywnie wpłynąć na obroty grupy” - podano.

Jak zaznaczono, w II kwartale 2021 r. był widoczny dalszy trend wzrostowy popytu na płytę meblową, dzięki czemu grupa sprzedawała całe nadwyżki wyprodukowanej płyty ponad potrzeby własne, po cenach od kilkunastu do kilkudziesięciu procent wyższych niż w I kwartale 2021 r.

“Z drugiej strony w II kwartale bieżącego roku ceny podstawowych surowców (drewno, okucia, folie, kleje) zaczęły istotnie rosnąć, co może mieć negatywny wpływ na rentowność w następnych kwartałach” - dodano.

We wstępnych wynikach za II kwartał ujęto ostrożnościowy odpis w wysokości 10 mln zł na utratę wartości godziwej nieruchomości komercyjnych, które posiada grupa Forte.

“Decyzję podjęto po przeanalizowaniu otrzymanych ofert na sprzedaż w/w aktywów, które istotnie odbiegały od wartości godziwych ujętych w księgach. Zarząd zastrzega, że nie jest to ostatecznie potwierdzona wartość. Obecnie trwa ponowna wycena posiadanych nieruchomości komercyjnych biorąca pod uwagę wartość ich zbycia. Po otrzymaniu nowej wyceny, jeśli różnica vs utworzony odpis aktualizujący będzie istotna, Zarząd poinformuje o tym w osobnym komunikacie” - głosi komunikat.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane