Francuz z autografem

opublikowano: 11-07-2013, 00:00

Auto do floty: Citroen C4 Picasso

Od czasów Xsary Picasso citroen sprzedał na świecie 3 mln aut z autografem tego sławnego artysty. Picasso (to, a nie ten) cenione było przede wszystkim za praktyczność, bez której nie może się obejść rodzinny minivan. Do salonów wjechała właśnie trzecia generacja rodzinnej odmiany C4. Na szczęście szukając „nowego”, citroen nie zepsuł tego, co było dobre w „starym”. A ceny – te cennikowe – należy traktować tylko orientacyjnie. Bo – jak to w Citroenie bywa – aż roi się od promocji. Oddając stare auto w rozliczeniu, można np. kupić C4 Picasso z rabatem 8 tys. zł.

Wyposażenie

Attraction. Zestaw obowiązkowy. Niedostępny z mocniejszym silnikiem benzynowym ani ze 115-konnym dieslem, jeśli towarzyszy mu zautomatyzowana skrzynia biegów. Na pokładzie ABS, komplet poduszek (po dwie przednie, boczne, kurtynowe), ESP, kontrola trakcji, system wspomagania ruszania na wzniesieniu i klimatyzacja manualna (dwustrefowa). Przednie i tylne szyby są sterowane elektrycznie. Podobnie jak podgrzewane lusterka boczne. Jako standardowe wyposażenie przewidziano również 7-calowy dotykowy ekran (sterowanie funkcjami auta) i światła LED do jazdy dziennej. Jest też radio z sześcioma głośnikami (gniazdo USB) i zestaw głośnomówiący bluetooth. Do tego: tempomat, panoramiczna przednia szyba, elektryczny hamulec postojowy, centralny zamek z pilotem, skóra na kierownicy (regulowanej w dwóch płaszczyznach), trzy mocowania isofix na tylnych fotelach i system uruchamiania auta przyciskiem. Ceny katalogowe tak wyposażonego C4 Pocasso startują od 72 900 zł (silnik benzynowy). Za najtańszego diesla z tym pakietem trzeba zapłacić 81 000 zł.

Seduction. To jedyny pakiet dostępny ze wszystkimi silnikami i skrzyniami biegów. Ceny zaczynają się od 77 400 zł (najtańsza jednostka benzynowa). Ze słabszym dieslem auto kosztuje 84 500 zł. Na pokładzie pakiet Attraction wzbogacony o automatyczną dwustrefową klimatyzację z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń, czujnik zmierzchu i czujnik deszczu, reflektory przeciwmgłowe.

Intensive. Wersja zarezerwowana dla „mocarzy”: 155-konnej benzyny lub 115-konnego diesla (ceny od 94 900 zł za auto z silnikiem benzynowym i od 97 700 zł z dieslem). Na pokładzie zestaw Seduction wzbogacony o: kamerę cofania, elektrycznie składane lusterka, system nawigacji satelitarnej, tylne czujniki parkowania oraz system tzw. dostępu bezkluczykowego. W oknach tylnych drzwi są zasłonki. Do tego wszystkiego aluminiowe felgi – szesnastki.

Exclusive. Pakiet najbogatszy i – co za tym idzie – najdroższy. Podobnie jak poprzedni zarezerwowany jest dla mocniejszych silników. Ceny od 106 900 zł do 113 100 zł. Na pokładzie pakiet Intensiv wzbogacony o aktywny tempomat, przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego. A także: przednie czujniki parkowania, system ParkAssist, system kontroli martwego pola, tylne światła LED, gniazdo 230 V, skórzano- -materiałowa tapicerka oraz system Citroen eTouch.

Miejsce

Bagażnik nowego C4 Picasso ma pojemność 537 litrów. Maksymalnie (po złożeniu foteli trzeciego rzędu i zapakowaniu po dach) może zmieścić 1709 l.

Warto kupić, bo…

Bardzo przyzwoicie zaprojektowane wnętrze.

Oszczędne silniki HDi.Rabatowa polityka cenowa Citroena sprawia, że zawsze jest szansa upolować „okazję”.

Trzeba pamiętać, że…

Komfortowe zawieszenie jest komfortowe, a nie sportowe.

Ergonomia po francusku. Czyli trzeba się przyzwyczajać.

Klimatyzacją steruje się z dotykowego ekranu. To średni pomysł.

Do Twojej floty wybraliśmy…

Citroena C4 Picasso 1,6 HDi o mocy 90 KM z manualną przekładnią biegów i wyposażeniem Attraction – za 81 000 zł.

Podstawowy pakiet jest bogaty na tyle, że z powodzeniem można na nim poprzestać. Poprzestajemy.

Żaden z oferowanych silników nie jest… emocjonujący. Fakt, C4 Picasso to auto rodzinne, a nie wyczynowe. Niemniej elastyczność jednostek benzynowych pozostawia wiele do życzenia. W autach z silnikami diesla jest lepiej. Stawiamy zatem na diesla. Wybór podyktowany jest również zaufaniem do jednostek HDi

Dlaczego 90 a nie 115 KM? Powód prosty: cena. W końcu proponujemy auto do floty. Co prawda raczej do małej, rodzinnej firmy, ale zawsze. A jeśli tak, to koszty się liczą. Rezygnujemy z 25 KM. W zamian w kasie zostanie 4,5 tys. zł.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 81 000 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

1530,67 zł – mBank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 6,48 proc.

1551,91 zł – Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,24 proc.

1594,40 zł – BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.

Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. raty równe. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl.

W leasingu (miesięczna rata):

1438,00 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 6,5 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata):

1125,00 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 35,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

Czy wiesz, że…

Już jesienią 2013 r. w sprzedaży pojawi się większa wersja modelu C4 Picasso – Grand C4 Picasso. Samochód będzie oczywiście 7-osobowy. Będzie dysponował ponad 2,75 m długości ładunkowej (po złożeniu do pozycji stolika fotela pasażera z przodu). Producent zapewnia również, że będzie największa w segmencie przestronność w rzędach 2. i 3. Bagażnik jest o 69 l większy (od obecnej generacji Grand C4 Picasso), po przesunięciu foteli 2. rzędu maksymalnie do przodu – ma nawet 700 l. I tu kolejne zapewnienie producenta – to największy bagażnik w tej kategorii o szerokości między nadkolami wynoszącej 1,17 m.

Podobne u konkurencji**

Renault Scenic – dCi 110 KM, Expresion 82 000 zł

Ford C-Max – TDCi 95 KM, Trend 77 250 zł

Kia Carens – 1,7 CRDi 115, M 77 490 zł

*Symulacja nie jest ofertą handlową; **auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów oraz limitowanych wersji).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu