Francuzi mają w Polsce mus

MZAT
21-06-2012, 00:00

Grupa MOM wierzy, że stworzy nową kategorię na rynku spożywczym.

Polacy jedzą mało świeżych owoców, ale piją dużo soków.

Zamiast wybierać jedno lub drugie, mogliby postawić na złoty środek i wycisnąć z tubki trochę owocowego musu — taki jest pomysł na biznes francuskiej grupy MOM, znanej z produkcji konfitur pod marką Materne. Koncepcja już chwyciła nad Sekwaną, gdzie musy w tubkach robią karierę od 1998 r.

— We Francji od 5 lat sprzedaż rośnie w tempie 17-20 proc. rocznie, a rynek ten wart jest prawie 45 mln EUR. Przyczyna jest prosta — z jednej strony, konsumenci coraz większą wagę przykładajądo zdrowego żywienia, z drugiej zaś dzieci często jedzą słodkie, bardzo niezdrowe przekąski i nie chcą owoców. Ładnie opakowane musy rozwiązują problem — mówi Francois Colas z grupy MOM.

Firma — w 2010 r. przejęta przez francuski fundusz LBO — od niedawna sprzedaje musy poza rodzimym rynkiem. Na pierwszy ogień poszły USA (gdzie MOM w 3 lata stał się liderem kategorii), Kanada, Hiszpania i Szwajcaria.

— Polska to drugi pod względem wielkości rynek w Europie Środkowej i Wschodniej, ze stabilną, rosnącą gospodarką. Nie będziemy mieli tu żadnego bezpośredniego konkurenta. Rynek chcemy odebrać przede wszystkim producentom soków — mówi Guergana Spassova, odpowiedzialna za rozwój MOM w regionie.

Firma ma nadzieję na zmianę balansu w diecie Polaków — dziś jedzą 55 kg owoców rocznie (unijna średnia to 85 kg), a piją 47 litrów soków, co jest jednym z najwyższych wyników na kontynencie.

Musy — pod nazwą GoGo Squeez — pojawią się na rynku w sierpniu, w towarzystwie szeroko zakrojonej kampanii reklamowej. Poza hipermarketami i zwykłymi sklepami mają też trafić do restauracji McDonald’s.

Francuska grupa chce w tym roku sprzedać nad Wisłą 470 ton produktu (jedna tubka musu waży 90 g). W 2015 r. ma to już być 3600 ton.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Francuzi mają w Polsce mus