Giełdowy producent i wydawca gier 11 bit studios zdecydował o przesunięciu premiery swojej najbardziej wyczekiwanej gry z 25 lipca na 20 września. Powód: rozbudowa gry o dodatkowe mechaniki, których wdrożenie ma podnieść przyjemność z rozgrywki.
- Analiza tysięcy ankiet zebranych po tym, jak w kwietniu udostępniliśmy wersję beta, stanowiącą zaledwie wycinek pełnej i stale rozrastającej się produkcji, pomogła nam ustalić priorytety na długiej liście rzeczy, które planowaliśmy dodać do gry. Jednocześnie zdaliśmy sobie sprawę, że aby zrobić to dobrze i oddać w ręce graczy produkcję najwyższej jakości potrzebujemy więcej czasu na dokończenie prac nad „Frostpunkiem 2” – mówi Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.
Lista ulepszeń, które zostaną wdrożone we „Frostpunku 2” obejmuje m.in. nowe dodatki do mechaniki gry, ulepszony interfejs użytkownika i UX.
- Dodatkowy czas wykorzystamy także na jeszcze lepsze dopracowanie wszystkich elementów gry, by ostatezcna wersja w pełni odpowiadała naszym wysokim oczekiwaniom i ambicjom – informuje prezes.
Przyznaje, że przesunięcie premiery „Frostpunka 2” na wrzesień oznacza, że również oczekiwany przez fanów debiut rynkowy „The Alters” nastąpi nieco później niż - jak sygnalizowano - na przełomie sierpnia i września.
- Premiery „Frostpunka 2” i „The Alters” dzieliły będą pojedyncze tygodnie – zapewnia.
"Frostpunk 2" znajduje się obecnie na trzeciej pozycji listy najbardziej wyczekiwanych gier Steam. "The Alters" jest na 46 pozycji.
"Frostpunk 2" w wersji cyfrowej dystrybuowany będzie za pośrednictwem platform growych, w tym Steam, GOG i Epic Games Store. Będzie także, od dnia premiery, dostępny w usłudze PC Game Pass prowadzonej przez Microsoft. W przyszłości "Frostpunk 2" trafi również na konsole PS5 oraz XBOX X/S i będzie dostępny w Xbox Game Pass. Cena detaliczna gry w wersji Deluxe Edition wynosiła będzie 74,99 USD/EUR lub 259,99 zł. Wersja podstawowa kosztowała będzie 44,99 USD/EUR lub 159,99 zł.