Fujitsu celuje w 1 mld USD ze sprzedaży superkomputerów

MD
opublikowano: 2010-05-31 10:13

Fujitsu chce zwiększyć w okresie pięciu lat sprzedaż superkomputerów do 1 mld USD. Największy japoński dostawca usług komputerowych chce zmniejszać dystans od największych rywali, IBM i Hewlett-Packarda.

Fujitsu chce kontrolować 10 proc. rynku, którego wartość szacowana jest na 9 mld USD. Obecnie ma 2,2 proc. Japończycy liczą na rosnący popyt w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii. Fujitsu prognozuje, ze sprzedaż superkomputerów będzie rosła o 8,6 proc. rocznie do 2012 roku, czterokrotnie szybciej niż konwencjonalnych serwerów. Największym na świecie producentem superkomputerów jest obecnie Hewlett-Packard z 42 proc. udziałem w rynku. Udział IBM to 37 proc.
MD, Bloomberg