Fujitsu Siemens liczy na 80 proc. wzrostu sprzedaży komputerów z procesorem Intela

Internet Securities
opublikowano: 29-11-2005, 11:52

Spółka Fujitsu Siemens Computers (FSC) oczekuje, że w segmencie sprzętu komputerowego opartego o rozwiązania procesorowe firmy Intel, będzie rocznie rosnąć w Polsce dwukrotnie szybciej niż cały rynek, powiedział agencji ISB Mirosław Grzyb, dyrektor marketingu na Wschodnią Europę w FSC. W III kwartale 2005 r. segment ten wzrósł w Polsce o 39% r/r.

Spółka Fujitsu Siemens Computers (FSC) oczekuje, że w segmencie sprzętu komputerowego opartego o rozwiązania procesorowe firmy Intel, będzie rocznie rosnąć w Polsce dwukrotnie szybciej niż cały rynek, powiedział agencji ISB Mirosław Grzyb, dyrektor marketingu na Wschodnią Europę w FSC. W III kwartale 2005 r. segment ten wzrósł w Polsce o 39% r/r.

„Naszym celem jest, by rosnąć dwukrotnie szybciej niż cały rynek oparty na platformie intelowskiej. W trzecim kwartale rynek ten wzrósł o 39%” – powiedział w wywiadzie dla ISB Grzyb.

Według danych IDC, w ujęciu ilościowym sprzedaż systemów FSC (wliczając serwery, bez macierzy) wzrosła w trzecim kwartale o 115% w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku.

Grzyb powiedział, że udział FSC w łącznym rynku komputerów w Polsce wzrósł w trzecim kwartale 2005 do 6,7%, porównując do 4,3% udziału w trzecim kwartale 2004 roku.

„W Europie Wschodniej obecnie największymi motorami wzrostów jest Rosja i Polska. Szacuje się, że wartość rynku komputerów w Rosji wynosi 5 mld USD, a w Polsce 1,5 mld USD [szacunki oparte o dane IDC – przyp. ISB]” – powiedział Grzyb.

Rynek IT dzieli się na trzy segmenty: hardware, aplikacje (software) i usługi. Szacuje się, że w Polsce udział tych segmentów w całym rynku IT wynosił w 2004 odpowiednio 55%, 17% i 28%. W krajach Europy Zachodniej jest to z kolei 30%, 25% i 45%.

„Przez najbliższe trzy lata szacuje się, że udział hardware’u w rynku IT w Polsce raczej nie spadnie poniżej 50%. W Rosji ten udział jest jeszcze wyższy, wynosi ok. 66%. I przy popycie na komputery (prognozowanym na kolejne lata powyżej 20% rocznie), przewyższającym wzrost rynku aplikacji i usług, w najbliższym czasie udział hardware’u w całym rynku IT nie spadnie poniżej 60%. Wynika to z wciąż niskiego nasyceniu rynku” – dodał dyrektor.

W Polsce, segment komputerów przenośnych pod względem nasycenia zaczyna „gonić” najbliższych sąsiadów.

„Szczegółowo analizując sprzedaż poszczególnych produktów, można zwrócić uwagę na przykład na dane dotyczące nasycenia rynku komputerami przenośnymi. W Czechach wynosił on w 2003 19%, a w Polsce było to zaledwie 10%. Jest więc jeszcze spory potencjał do wzrostu” – powiedział Grzyb.

W segmencie klientów indywidualnych FSC rozwija sprzedaż rozwiązań dla „domu cyfrowego”, obejmującego m.in. sprzęt TV, zestawy medialne, a także odpowiednie aplikacje i instalacje.

„Segment małych i średnich przedsiębiorstw, który jest dla nas jednym z priorytetów, będziemy konsekwentnie adresować za pośrednictwem naszej sieci partnerów. Dzięki nim mamy lepszą wiedzę o potrzebach klienta, co pozwala nam optymalizować ofertę” – dodał dyrektor.

W Polsce firma pozycjonowana jest obecnie na trzecim miejscu wśród dostawców komputerów.

Według Grzyba, w sprzedaży notebooków FSC zajmuje drugą pozycję, czwartą w segmencie serwerów, a piątą – desktopów.

Spółka FSC w Europie posiada trzy fabryki i wszystkie one zlokalizowane są w Niemczech.

Przychody FSC w Polsce w 2004 roku wyniosły 285 mln zł. (ISB)

Marek Knitter

mik/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Fujitsu Siemens liczy na 80 proc. wzrostu sprzedaży komputerów z procesorem Intela