Fundusz przejął Twoje Soczewki

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2020-02-05 22:00

Private Ventures Partners dwa lata po pierwszej inwestycji przejął pełną kontrolę nad Avenir Medical.

Inwestorów finansowych kuszą oczy Polaków — zwłaszcza wtedy, gdy oczy te niedowidzą. Fundusz Private Venture Partners (PVP) ogłosił, że stał się właścicielem 100 proc. akcji spółki Avenir Medical Poland (AMP), operatora sieci sklepów Twoje Soczewki i Gafas oraz e-sklepu twojesoczewki.com. Był to drugi etap transakcji, bo już wcześniej, w maju 2018 r., fundusz kupił od założycieli spółki 56-procentowy pakiet.

WYPATRYWANIE OKAZJI:
WYPATRYWANIE OKAZJI:
W Polsce działa ponad 3 tys. salonów optycznych, a na rozdrobnionym rynku najsilniejszą pozycję mają zagraniczne sieci, takie jak Vision Express. Twoje Soczewki, których jedynym właścicielem stał się zarządzany przez Marcina Słomskiego fundusz PVP, chcą przejmować mniejsze spółki i rozwijać sieć stacjonarną oraz sprzedaż internetową.internetową.
Fot. ARC

„To realizacja wcześniejszych ustaleń z założycielami, którzy kontynuowali zarządzanie spółką do momentu całkowitego wykupu. Po przejęciu 100 proc. akcji nastąpią zmiany w zarządzie spółki. Założyciele AMP, panowie Jacek Szkólski oraz Paweł Grędysa, przestaną pełnić funkcje członków zarządu, jednak znaczna część zespołu zarządzającego działalnością operacyjną pozostanie bez zmian” — podało PVP w komunikacie.

Wartości transakcji nie ujawniono. Z soczewek kontaktowych w Polsce korzysta około 1 mln osób, a wartość rynku przekracza 300 mln zł. Jeszcze większy jest rynek okularów. Tymczasem Twoje Soczewki mają około 50 salonów optycznych, głównie w galeriach handlowych w dużych miastach. Spółka informuje, że w ubiegłym roku jej przychody sięgnęły 54 mln zł. Dla funduszu PVP, którego strategia przewiduje inwestowanie do 20 mln zł w małe i średnie przedsiębiorstwa, AMP to pierwsza i na razie jedyna inwestycja. Fundusz, inwestujący pieniądze grupy „aniołów biznesu”, których tożsamości nie ujawnia, liczy na to, że optyczna spółka będzie rozwijać się i w kanale stacjonarnym, i w internecie.

— Rynek sprzedaży detalicznej w wielu obszarach dynamicznie się zmienia, jednak w branży optycznej aspekt związany z właściwym dopasowaniem korekcji wzroku wymaga zrównoważonego rozwoju obu kanałów sprzedaży — sieci salonów oraz e-commerce. Chcemy utrzymać takie podejście. W kolejnych latach wzmocnimy kompetencje medyczne naszego zespołu, aby zapewnić naszym klientom jak najlepsze konsultacje z punktu widzenia korekcji wad wzroku — mówi Marcin Słomski, partner zarządzający PVP.

PVP na razie koncentruje się na inwestycji w AMP i nie planuje w najbliższym czasie inwestycji w spółki z innych branż.

— Koncentrujemy się na tym projekcie. Szukamy podmiotów, które będą komplementarne wobec naszego modelu biznesowego. Jest za wcześnie, żeby informować o szczegółach, ale widzimy takie możliwości — mówi Marcin Słomski.