Internetowy Dom Handlowy chce wejść
na NewConnect na
plecach notowanej spółki
Fundusz wyspecjalizowany
w e-commerce ma na oku
trzy spółki. Upubliczni też
swoją perłę.
Synopsis, fundusz inwestujący w projekty związane z handlem internetowym, wielkimi krokami zmierza na NewConnect. Z półrocznym poślizgiem, bo miało to nastąpić na przełomie lat 2009 i 2010.
— Domykaliśmy kwestie formalne i biznesowe. Wyszliśmy z dwóch inwestycji: Herbathy i Dosłuchania.pl. Zainwestowaliśmy w dwa start-upy: Power Price, platformę do hurtowych zakupów grupowych, i Financial Intermediaries Polska, platformę pośrednictwa w umowach leasingowych — mówi Magdalena Grzybowska, prezes Synopsis Polska.
Polubili muzykę
To nie koniec inwestycji funduszu. Na jego celowniku znalazła się spółka z NewConnect.
— Mamy pakiet akcji E-Muzyki, wkrótce przekroczymy próg 5 proc. Docelowo chcielibyśmy przejąć kontrolę nad firmą. Rozmawiamy z głównymi akcjonariuszami: IQ Partners i Capital Partners, ale na razie rozmijamy się co do wyceny — mówi Magdalena Grzybowska.
Synopsis zbiera pieniądze na inwestycje — sprzeda pakiety akcji funduszy Totmes i Totmes TMT po ich wejściu na giełdę. Szykuje też emisję, z której chce pozyskać około 1 mln zł. Zostanie ona przeprowadzona prawdopodobnie po debiucie na NewConnect.
— Mamy dwa zaawansowane projekty. Jednym z nich jest wytwórnia muzyczna Pink Crow założona przez Hirka Wronę. Na jej bazie chcielibyśmy konsolidować branżę muzyczną — mówi Magdalena Grzybowska.
Mierzą w piątkę
Najważniejszą spółką w portfelu Synopsisa jest Internetowy Dom Handlowy (IDH), skupiający sklepy internetowe. Wkrótce zostanie upubliczniony.
— Planowaliśmy debiut na NewConnect jeszcze w tym roku, ale pojawiła się alternatywa. Szybciej i łatwiej będzie przejąć spółkę, która jest notowana. Prowadzimy rozmowy w sprawie połączenia — mówi Dariusz Leśniak, szef rady nadzorczej IDH.
Niedawno IDH zamknął emisję, z której pozyskał 22,5 mln zł. Głównym akcjonariuszem IDH został DM IDMSA, który ma 25 proc. akcji, Synopsis ma 14 proc., a Zakupy.com 7 proc. W akcjonariacie pojawiły się też instytucje: DWS TFI ma 3,5 proc., a Idea TFI ma 2 proc. Pozyskane pieniądze pozwoliły przejąć pod koniec maja grupę Stereo, w skład której wchodzi sklep z muzyką, filmami, książkami, grami i elektroniką, Pstryk.pl, sklep ze sprzętem fotograficznym, i Bileteria.pl sprzedająca bilety.
— Stereo to bardzo znana marka w branży e-commerce. Grupa miała straty i wymaga restrukturyzacji: miała przerost zatrudnienia i była nieefektywnie zarządzana. Osiągniemy też synergie w postaci wspólnej księgowości, działu obsługi klienta i sprzedaży, magazynu — mówi Dariusz Leśniak.
Wcześniej IDH od Zakupów.com przejął Ecommerce Partner — właściciela trzech sklepów z: książkami, zabawkami i filmami oraz muzyką. I to nie koniec.
— Chcemy przejmować kolejne sklepy m.in. księgarnie. Celem jest wejście do piątki największych sklepów internetowych w Polsce. W tym roku chcemy osiągnąć 20-25 mln zł przychodów i bylibyśmy szczęśliwi, gdyby udało się wyjść na plus. W przyszłym mamy mieć 40-45 mln zł przychodów i 1-1,6 mln zł zysku netto — zapowiada Dariusz Leśniak.