Fundusze unijne ratują nasze drogi

Polska — jako jeden z największych beneficjentów pożyczek Banku Światowego i Europejskiego Banku Inwestycyjnego — dziesięciokrotnie zwiększyła dynamikę odnowy nawierzchni dróg. Do 2001 r. średnio w naszym kraju remontowano rocznie ok. 200 km dróg krajowych. W latach 2002-05 wyremontowanych zostało ponad 5 tys. km, co stanowi ok. 30 proc. długości całej sieci dróg krajowych. Od 2003 r. utrzymuje się wzrost długości remontowanych tras: w 2003 r. był to 1 tys. km, w 2004 r. — 1,8 tys. km (na 1,5 tys. zaplanowanych), a w 2005 r. — 1,7 tys. km. Program, w ramach którego prowadzone są te remonty, będzie realizowany do 2009 r. Wtedy blisko 90 proc. wszystkich dróg krajowych zostanie dostosowanych do tzw. poziomu europejskiego. Warto zwrócić uwagę, że działania prowadzone przez lata 2002-03 spowodowały definitywne zatrzymanie procesu degradacji nawierzchni drogowych. Oznacza to, że do 2004 r. udało się naprawić te trasy, które ze względu na katastrofalny stan nawierzchni drogowej wymagałyby zamknięcia bądź likwidacji.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Premium Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ