Funtronic wybiera się do Azji

opublikowano: 12-05-2019, 22:00

Magiczny Dywan spodobał się Indonezyjczykom. Lada chwila polski produkt trafi do szkół w ich kraju.

Firma Funtronic, twórca Magicznego Dywanu, interaktywnego urządzenia projekcyjnego, które jest pomocą dydaktyczną, ma chrapkę na rynek indonezyjski.

— To dobre miejsce na otwarcie biznesu z branży technologicznej. Indonezyjska gospodarka rozwija się dynamicznie, a społeczeństwo ma wysoką świadomość odbywającej się rewolucji technologicznej, która dotyczy także edukacji — mówi Maciej Mazurkiewicz, prezes i pomysłodawca Funtronica.

Magiczny Dywan to zestaw multimedialnych ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych, przeznaczonych do pracy z dziećmi, ale też do rehabilitacji dorosłych i seniorów. Urządzenie kieruje uwagę dziecka na treści edukacyjne poprzez stymulowanie zmysłów wzroku, słuchu i system pochwał w postaci dźwiękowej i ikonograficznej.

— To zupełnie nowa metoda nauczania, która podnosi atrakcyjność lekcji, jednocześnie bawiąc. Ponadto do obsługi urządzenia wymagany jest ruch, co jest niezwykle ważne w kontekście rosnącego problemu otyłości wśród dzieci — podkreśla Maciej Mazurkiewicz.

Do obsługi Magicznego Dywanu wystarczy pilot oraz ruchy rak i nóg. Razem z urządzeniem kupuje się wybrane aplikacje, dzięki którym podłoga zamienia się np. w boisko do piłki nożnej, kort tenisowy czy pianino.

Produkt firmy Funtronic trafił już do kilkudziesięciu krajów — m.in. Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Holandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i na Litwę. Szef Funtronica przekonuje, że urządzenie sprawdzi się w każdym zakątku świata.

— Wyróżnikiem naszego produktu jest łatwość adaptacji do lokalnych uwarunkowań. Niezależnie od tego, czy jest używany w Ameryce, Europie, czy na Bliskim Wschodzie, istnieje możliwość dostosowania gier i quizów do miejscowego kodu kulturowego — twierdzi Maciej Mazurkiewicz.

Jest też opcja, w której nauczyciele mogą zalogować się i tworzyć treści dopasowane do konkretnej grupy uczniów.

— Taka funkcja znacznie rozszerza spektrum zastosowań interaktywnej pomocy dydaktycznej, ponad ograniczeniami geograficznymi i kulturowymi — podkreśla prezes Funtronica.

Możliwość zaistnienia Magicznego Dywanu w Indonezji pojawiła się w marcu tego roku, gdy Funtronic wziął udział w pierwszej edycji festiwalu Polska TechDays, organizowanego w Dżakarcie, stolicy Indonezji. Stworzony przez firmę produkt zainteresował mieszkańców tego kraju. W efekcie lada chwila może się pojawić w indonezyjskich szkołach.

— Rozpatrujemy Indonezję jako jeden z naszych najważniejszych rynków na kontynencie azjatyckim. Bierzemy pod uwagę otwarcie linii produkcyjnej w tym kraju, obecnie szukamy partnera biznesowego — mówi Maciej Mazurkiewicz.

W ciągu pięciu lat firma chciałaby zostać największym dostawcą narzędzi edukacyjnych na tym rynku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu