Czytasz dzięki

Games Operators zdobyli się na odwagę

opublikowano: 04-03-2020, 22:00

Na giełdzie sztorm, ale producent i wydawca gier komputerowych chce zdobyć z emisji akcji 7 mln zł.

W tym roku na warszawskiej giełdzie nie zadebiutowała jeszcze żadna spółka. W 2019 r. pojawiło się siedem nowych, ale jedynym prawdziwym nowicjuszem był Boombit, producent gier. W tej samej branży działają Games Operators (GO), których apetyt na kapitał jest znacznie mniejszy (Boombit zdobył 24,7 mln zł), ale wartość oferty może być porównywalna. Do kupienia jest bowiem 1,25 mln akcji, z czego aż 1 mln oferują dotychczasowi akcjonariusze. Cena to 28,5 zł.

Jeśli nowi inwestorzy obejmą wszystkie akcje, to będą posiadali 23,36 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym. Pieniądze mają pomóc w szybszym rozwoju spółki i produkcji gier z większym budżetem.

— Priorytetem jest rozbudowa portfela gier. Jeśli chodzi o projekty realizowane obecnie, to wszystkie mają zapewnione finansowanie. Na 2020 r. mamy zaplanowanych około 10 premier. Natomiast dzięki pieniądzom z emisji akcji chcemy zwiększyć liczbę i budżet produkowanych tytułów. Jest to zgodne z naszymi strategicznymi celami: zwiększeniem skali działania, rozszerzeniem oferty produktowej oraz dywersyfikacją ryzyka — mówi Bartosz Gajewski, prezes GO.

W ciągu dwóch lat firma zamierza zrealizować od 7 do 14 nowych projektów o budżecie od 250 tys. zł do 2 mln zł.

Stabilne przychody

Spółka chwali się wzrostem przychodów. Po trzech kwartałach 2019 r. sprzedaż wyniosła 6,2 mln zł wobec 5,4 mln zł w 2018 r. Zysk netto wyniósł 3,7 mln zł i był wyższy od zanotowanego w całym 2018 r. (3,5 mln zł). W 2017 r. przychody wyniosły 1 mln zł, a zysk netto 0,7 mln zł.

— Jesteśmy niezadłużoną spółką, która systematycznie wypracowuje przepływy operacyjne z opublikowanych gier. Ugruntowujemy pozycję na rynku gier, zwiększając rokrocznie wartość przychodów ze sprzedaży, przy wysokich marżach — dodaje Bartosz Gajewski.

987c9ee0-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Pierwszym sukcesem spółki była gra „911 Operator”, która w 2017 r. przyniosła ponad 0,9 mln zł przychodów. Do końca stycznia 2020 r. gracze łącznie kupili 1,3 mln kopii gry, a bezpłatną wersję mobilną pobrano około 1,6 mln razy. Głównymi kanałami sprzedażowymi są zagraniczne platformy — Steam, Google Play i App Store. Spółka zamierza w przyszłości ponownie wykorzystać crowdfunding — planowane są nowe kampanie na Kickstarterze.

Dotychczas firma przeprowadziła pięć zbiórek dla gier: „911 Operator”, „Radio Commander”, „Counter Terrorist Agency”, „112 Operator” oraz „Transport INC”. Trzy akcje były prowadzone przy współpracy z PlayWayem.

Plany spółki

Premiery nowych gier planowane są jeszcze na I kwartał tego. Games Operators prowadzi rozmowy z zagranicznymi zespołami deweloperskimi m.in. z Rosji i Słowacji. Spółka w 2019 r. zawarła umowę z platformą do dystrybucji gier — Humble Bundle. Dotychczas firma nie określiła polityki dywidendowej i nie wypłacała premii z zysku. W przyszłości planowane jest jednak przeznaczanie do 90 proc. zysku do podziału pomiędzy akcjonariuszy.

Spółka powstała w 2015 r. Największym akcjonariuszem jest prezes Bartosz Gajewski (51 proc.), pozostałe walory są w rękach notowanego na GPW PlayWaya (49 proc.). Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje spółki w biurze maklerskim Santandera, a także w punktach DM BOŚ i mBanku.

Rosnący portfel

PlayWay, którego kapitalizacja przekroczyła 2,2 mld zł, jest znaczącym akcjonariuszem kilku spółek notowanych na warszawskiej giełdzie. W portfelu producenta gier jest 47,8 proc. akcji CreativeForge Games, 45,9 proc. Ultimate Games, 39,3 proc. Sonki, jedna trzecia akcji Movie Games oraz po jednej czwartej akcji ECC Games i Moonlitu.

6,2 mln zł - takie były przychody Games Operators za trzy kwartały 2019 r.

7 mln zł - tyle spółka chce pozyskać z oferty.

Poznaj program warsztatu "Alternatywne Spółki Inwestycyjne", 14 maja 2020, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane