Gartner: outsourcing informatyki częścią działań biznesowych firm

Polska Agencja Prasowa SA
20-03-2006, 16:29

Outsourcing informatyki, czyli oddawanie firmom zewnętrznym działań i procesów informatycznych, staje się w korporacjach i dużych firmach niemal codzienną praktyką - twierdzi firma analityczna Gartner.

Outsourcing informatyki, czyli oddawanie firmom zewnętrznym działań i procesów informatycznych, staje się w korporacjach i dużych firmach niemal codzienną praktyką - twierdzi firma analityczna Gartner.

    Ma to na celu wzrost wydajności i zmniejszenie kosztów - stwierdza Gartner w raporcie, przekazanym w poniedziałek PAP.

    Z sondażu przeprowadzonego przez Gartnera wśród 945 menedżerów z firm Ameryki Północnej, Europy Zachodniej i regionu Azji i Pacyfiku wynika, że najczęściej stosowany jest outsourcing centrów danych, wdrażania i zarządzania sieciami lokalnymi w firmach oraz aplikacji firmowych.

    Jak twierdzą ankietowani, najważniejszym efektem outsourcingu infrastruktury informatycznej jest "redukcja kosztów operacyjnych i zarazem wzrost wydajności". Stwierdziło tak ponad 50 proc. pytanych menedżerów. Zmniejszenie kosztów operacyjnych ma korespondować z utrzymaniem jakości dostarczanych usług.

    Według Gartnera, jednym z największych wyzwań jest takie cięcie kosztów, aby zachować możliwości wejścia na rynek oraz umiejętności informatyczne własnych działów informatycznych. Jak twierdzi większość ankietowanych, oznacza to "zachowanie szybkości reagowania, elastyczności i sprawności", przy czym zachowanie przez własne działy informatyczne tych parametrów jest najistotniejsze dla menedżerów z dużych firm i korporacji.

    Największe znaczenie ma zachowanie tych parametrów dla firm usług finansowych i banków, administracji publicznej, przemysłu, usług, transportu i logistyki oraz handlu hurtowego i detalicznego. Dla managerów z USA najważniejsza jest przy tym "poprawa dostarczania usług informatycznych do użytkowników w firmie". Dwa czynniki,które podwyższają koszt outsourcingu, zwłaszcza w wielkich firmach, to bezpieczeństwo danych oraz zachowanie prywatności.

    Jak stwierdziła w opisie raportu Allie Young, wiceprezes ds. badań w Gartner, firmy obawiają się jednak utraty swojego intelektualnego kapitału i wiedzy biznesowej na skutek zbyt daleko posuniętego outsourcingu. Zwłaszcza obawiają się utraty wiedzy posiadanej przez menedżerów, których zadania na skutek wprowadzania outsourcingu zaczynają ulegać redukcji.

    Stąd, zdaniem Young, konieczne jest dokładne określenie, jakie miejsce zajmuje w firmie outsourcing i jaka ma być jego strategia, aby na dłuższą metę straty nie były większe niż korzyści.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Gartner: outsourcing informatyki częścią działań biznesowych firm