Gdy inni inwestują w Indiach, Disney sprzedaje

Mikołaj ŚmiłowskiMikołaj Śmiłowski
opublikowano: 2023-07-13 08:58

Spółka ogłosiła przegląd opcji strategicznych dla biznesu telewizyjnego w Indiach. W grę wchodzi całkowita sprzedaż lub pozyskanie partnera.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Walt Disney rozważa sprzedaż wszystkich udziałów w swojej indyjskiej stacji Disney Star, po tym jak ta utraciła prawa do transmisji meczów Indyjskiej Premier League, jednej z najpopularniejszych lig krykieta na świecie, na rzecz Viacom18 Media, podmiotu utworzonego przez Paramount Global i Mukesh Ambani. Jeżeli plan zostałby zrealizowany, spółka utraciłaby pozycję na rynku, który przez najbardziej wpływowe podmioty świata uważany jest za wyjątkowo perspektywiczny.

Rozmowy z potencjalnymi nabywcami są na stosunkowo wczesnym etapie, a przedstawiciele Walta Disneya nie udzielili w tej sprawie komentarza. Wiadomo, że od dłuższego czasu zainteresowanie widzów stacją Disney Star maleje, dlatego przynajmniej częściowa jej sprzedaż jest nieunikniona. Przedmiotem handlu na pewno nie będą prawa do produkcji Disneya w Indiach – nad nimi spółka zamierza utrzymać całkowitą kontrolę.

Kurs akcji Walta Disneya nie zareagował na wieści, są one bowiem dla inwestorów słodko - gorzkie. Biznes telewizyjny okazał się porażką, ale przynajmniej zostanie sprzedany, co pozwoli ograniczyć stratę. Najważniejsza i tak jest działalność związana ze sprzedażą praw do produkcji, która pozostanie niezachwiana.