Chcąc zrobić nieduże zakupy „po drodze”, wybiera je aż 85 proc. Polaków — wynika z Monitora sieci handlowych ARC Rynek i Opinia. Na kolejnych miejscachznalazły się sklepy sieci Społem (83 proc.), Lewiatan (83 proc.) i Żabka (77 proc.). Z kolei sieciowe placówki wyróżniają się, zdaniem Polaków, innymi cechami. Przykładowo Biedronka oferuje najniższe ceny (twierdzi tak 78 proc. respondentów) i ma najbardziej atrakcyjne promocje. Natomiast na duże zakupy spożywczo-przemysłowe rodacy najchętniej wybierają się do Auchan (77 proc. wskazań).
— Polski rynek handlu detalicznego jest bardzo konkurencyjny— przecięty kupujący zna 16 różnych marek sieci handlowych, a w ciągu ostatnich 30 dni skorzystał z aż pięciu różnych sklepów. Nic dziwnego, że te walczą o konsumenta — komentuje Filip Owczarek, badacz z ARC Rynek i Opinia.