Gemius zbada rynkową pozycję e-sklepów

opublikowano: 19-11-2013, 00:00

Nowe narzędzie pozwoli sprawdzić właścicielom e-sklepów, jak ich biznes wypada na tle konkurencji.

GemiusShopMonitor, narzędzie analityczne firmy badawczej Gemius, pozwoli sklepom internetowym na porównanie własnych wyników do zagregowanych danych dla całej konkurencji (bez ujawniania wrażliwych danych). Pokaże też trendy rynkowe i zasygnalizuje spadek efektywności sklepu. Firma rozpoczęła działania pilotażowe, współpracuje z grupą serwisów handlowych, m.in. z branż perfumeryjnej, farmaceutycznej, turystycznej.Przystąpienie do badania jest bezpłatne.

— Polski e-commerce potrzebuje punktu odniesienia, który nie tylko przyspieszy jego rozwój, ale też zwiększy bariery wejścia dla globalnych firm. Takim punktem może być zagregowany obraz rynku z podziałem na branże, umożliwiający porównanie się do innych i dzięki temu ulepszenie procesów sprzedażowych — mówi Mateusz Gordon, menedżer odpowiedzialny za rozwój nowego narzędzia w Gemius.

GemiusShopMonitor, oprócz standardowych danych sporządzonych na podstawie analityki webowej, ma uwzględniać specyfikę poszczególnych branż i dostarczać raporty dostosowane do rzeczywistych potrzeb e-biznesów.

— Obecnie standardem w analityce sklepów jest Google Analitycs. To doskonałe rozwiązanie, ale ma dwa mankamenty. Po pierwsze, jest uniwersalne — aby uzyskać przydatne dane, trzeba mieć wiedzę, jak je skonfigurować. Drugim, nie mniej istotnym, mankamentem jest zaangażowanie Google’a w dostarczanie ruchu i sprzedaż reklam — mówi Paweł Fornalski, prezes spółki IAI (do projektu zaangażowano usługę do prowadzenia sprzedaży internetowej IAI-Shop.com).

W pierwszej fazie projektu e-przedsiębiorcy otrzymają dane dla rynku krajowego, jednak firma zapowiada, że w przyszłości udostępni im również analizy z rynków zagranicznych, co może być przydatne dla biznesów działających na skalę międzynarodową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu