Genboost buduje międzypokoleniowe mosty komunikacyjne

DI
opublikowano: 2024-09-10 11:32

Ruszył pierwszy na świecie edukacyjny projekt społeczny, w którym młode osoby edukują liderów w dużych organizacjach w zakresie komunikacji międzypokoleniowej. Inicjatywę Genboost zorganizowała Fundacja OFF school, której celem jest budowanie sprawczości i poczucia własnej wartości wśród dorastającej młodzieży.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W projekcie Genboost młodzi ludzie będący ekspertami w zakresie rozumienia swojego pokolenia dzielą się swoimi spostrzeżeniami, tłumaczą, czym jest dobra i efektywna komunikacja, dekodują międzypokoleniowe skróty myślowe i na tej podstawie tworzą mosty komunikacyjne ze swoimi starszymi kolegami i koleżankami.

– Dostrzegamy możliwość szybkich i efektywnych rozwiązań odpowiadających bezpośrednio na kryzys komunikacji międzypokoleniowej. Oddając pole do działania młodym osobom, inicjujemy zmianę paradygmatu oraz burzymy dotychczasową hierarchię. To ważne, bo dynamika świata się zmienia i pozostawanie w starych schematach działania powoduje, że nasilają się nieporozumienia – mówi

Grzegorz Święch z Fundacji Off school, współtwórca projektu Genboost.

To kolejna inicjatywa Fundacji OFF school, której celem jest budowanie sprawczości młodych osób.

– To oni i one będąc ekspert(k)ami od generacji z i zalfa są w stanie precyzyjnie tłumaczyć co jest ważne i jak myślą osoby z ich pokolenia. Wyjaśniając zawiłości komunikacyjne, postrzeganie zjawisk, tłumacząc, czym jest stawianie granic i że nie ma ono nic wspólnego z roszczeniowością, sprawiają, że komunikacja ze starszymi kolegami i koleżankami zaczyna być płynna i pozbawiona wzajemnych negatywnych przekonań – mówi Wiktoria Nowak, współtwórczyni projektu Genboost, menedżerka w fundacji OFF school.

Genboost koncentruje się na budowaniu międzypokoleniowych mostów komunikacyjnych, w którym przedstawiciele najmłodszych pokoleń są edukatorami dla kadry menedżerskiej i specjalistycznej dużych organizacji. Prowadzą zajęcia, podczas których przybliżają charakterystykę pokolenia, tłumaczą, czym jest komunikacja i jak ją skutecznie budować oraz pracują na podstawie case studies, rozwiązując sytuacje najczęściej pojawiające się w przedsiębiorstwach. Wyjaśniają

kody komunikacyjne zawarte w emotikonach, skrótach oraz dlaczego odpisywanie ok nie jest ok.

W sesjach Q&A swobodnie można z nimi otwarcie i bez skrępowania podyskutować o własnych przykładach nieporozumień pokoleniowych i wspólnie znaleźć rozwiązania.

Strona projektu: www.genboost.pl

Strona Fundacji: www.OFFschool.edu.pl