General Motors chce sprzedawać auta na eBay

Konrad Sobiecki
opublikowano: 14-07-2009, 00:00

Do tej porty na aukcje trafiały używane samochody. Teraz pojawią się nowe. Na początek w Kalifornii.

Do tej porty na aukcje trafiały używane samochody. Teraz pojawią się nowe. Na początek w Kalifornii.

Światowy producent aut już niedługo rozpocznie sprzedaż nowej linii produkcyjnej przez serwis aukcyjny eBay.

— Początkowo General Motors (GM) planuje ograniczyć sprzedaż do stanu Kalifornia. Gdyby nowy pomysł sprawdził się, może ruszyć ze sprzedażą na większą skalę — mówi Fritz Henderson, dyrektor naczelny GM.

Umowa z serwisem eBay nie będzie nowością dla koncernu. Od ponad roku producent aut wystawia tam używane "certyfikowane" auta (serwisowane odkupione od klientów po roku lub dwóch). Toyota i Chrysler również sprzedają używane auta online.

GM i eBay prowadzą jeszcze rozmowy na temat szczegółów współpracy.

— Nic jeszcze nie zostało sfinalizowane. Mam jednak nadzieję, że nasz serwis aukcyjny wspomoże nowy GM [który ma powstać po upadku starego zadłużonego GM i sprzedaży części aktywów — red.] i jego nowoczesny pomysł — twierdzi Rob Chesney, wicedyrektor eBay Motors.

Producenta aut ogranicza jednak prawo. Zakazuje mu ono sprzedaży bezpośrednio klientom — zarówno aut nowych, jak i używanych. Tylko licencjonowani dilerzy mają prawo to robić. Dlatego GM planuje, że samochody na aukcjach umieszczaliby kalifornijscy sprzedawcy. Wszystkie aukcje poza licytacją mają mieć opcję "kup teraz".

— Każdy, kto kupi samochód online, będzie musiał się pojawić u dilera, aby sfinalizować transakcję — mówi Susan Docherty, dyrektor naczelna GM-owskich marek Buick, Pontiac i GMC.

Producent zakłada, że aż 80-90 proc. klientów GM już teraz mnóstwo czasu spędza, szukając aut w sieci. Przeglądają oferty aut na porozrzucanych w internecie stronach dilerów. Projekt wystawiania samochodów w serwisie eBay umożliwi poznanie w jednym miejscu propozycji wielu salonów. Ponadto system ułatwiporównywanie cen i wyposażenia.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Konrad Sobiecki

Polecane