Giełda na razie nie wchodzi w grę

Magdalena Laskowska
opublikowano: 31-08-2006, 00:00

Fabryka Obuwia Nord 16 lat produkowała męskie obuwie. Jesienią wprowadzi do sklepów ofertę dla pań. Otworzy też firmowe butiki.

Słupska fabryka obuwia Nord, znana z produkcji męskiego obuwia skórzanego, zamierza zbudować sieć salonów. Obecnie obuwie dla panów dostępne jest w ponad 100 wielomarkowych sklepach w całej Polsce. Jesienią do multibrandowych sklepów ma trafić po raz pierwszy damska kolekcja. A jakie produkty znajdą się w butikach?

— W salonach poza męskimi butami, także nie zabraknie obuwia dla pań — mówi Kazimierz Meka, współwłaściciel firmy Nord.

Pierwsze ekskluzywne butiki pod szyldem Nord pojawią się jeszcze pod koniec tego roku prawdopodobnie w Warszawie oraz w Monachium. Kolejne mają powstać w ciągu dwóch lat w większych polskich miastach.

— W ciągu dwóch lat chcemy w Polsce otworzyć 15 takich sklepików. Poza granicami otworzymy kilka butików. Na razie prowadzimy rozmowy z Niemcami — zapewnia Kazimierz Meka.

Butiki będą powstawać w galeriach handlowych oraz przy głównych ulicach większych miast na powierzchni od 50 do 70 mkw. Skąd Nord weźmie fundusze na własne salony?

— Sieć butików będziemy rozwijać dzięki środkom własnym oraz kredytom. Na razie nie przymierzamy się do debiutu na giełdzie. Być może będziemy zabiegać o pomoc finansową ze środków unijnych — mówi Kazimierz Meka.

Nord zatrudnia 445 osób, rocznie produkuje około 600 tys. par butów, z których 84 proc. trafia do Rosji, Anglii, Szwecji, Czech na Ukrainę, Białoruś, oraz do USA. Tylko 16 proc. obuwia zostaje w Polsce. Nord szacuje, że będzie produkować 100 tys. par butów damskich rocznie.

— W przyszłości chcemy produkować tyle samo damskich i męskich butów — zapewnia Kazimierz Meka.

Właścicielami firmy są Kazimierz Meka oraz Mieczysław Sztrajbel. W ubiegłym roku firma osiągnęła obroty na poziomie 41 mln zł oraz zysk netto 3 mln zł. W tym roku spodziewa się podobnego obrotu i większego zysku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu