[1999/12/15 16:02] BANK KOMUNALNY Raport biezacy Problem roku 2000 (60/1999)
W odpowiedzi na pismo DSP2-456-2900/99 Komisji Papierów Wartościowych i Giełd z dnia 30 listopada 1999 r. dotyczące "Problemu Roku 2000", Zarząd Banku Komunalnego S.A. w Gdyni informuje.
Bank Komunalny S.A. w Gdyni minimalizuje ryzyko związane z rokiem 2000 poprzez realizację Programu 2000. Prace w ramach Programu 2000 rozpoczęto w lipcu 1998 roku, objęto nimi systemy informatyczne, środowisko techniczne i aspekty biznesowe.
Bank dokonał przeglądu użytkowanych systemów informatycznych i uzyskał od producentów, dostawców certyfikaty lub oświadczenia informujące o zgodności systemów z rokiem 2000, w rozumieniu klauzuli zgodności z rokiem 2000, przyjętej przez Bank. Bank we własnym zakresie testował systemy z punktu widzenia zagrożeń wynikających z problemu roku 2000. Testy systemów prowadzone były i są w wydzielonym środowisku testowym. Bank uczestniczył również w testach systemów organizowanych przez Narodowy Bank Polski, Krajową Izbę Rozliczeniową S.A., Polcard S.A.
Testy podstawowej aplikacji bankowej przeprowadzone przez pracowników Banku potwierdzają jej zgodność z rokiem 2000.
Bank Komunalny S.A. w Gdyni może stwierdzić, że systemy informatyczne, eksploatowane w Banku, oprogramowanie i sprzęt, o znaczeniu istotnym dla prawidłowego funkcjonowania Banku oraz zapewnienia obsługi klientów i partnerów Banku, zostały przetestowane i są zgodne z rokiem 2000.
Bank współpracuje ze Związkiem Banków Polskich w zakresie kampanii informacyjnej przeprowadzanej wśród klientów Banku, kontrahentów i partnerów. Materiały informacyjne znajdują się w jednostkach organizacyjnych banku.
Bank jest przygotowany do poniesienia wszystkich kosztów niezbędnych do realizacji Programu 2000. Do grudnia 1999 Bank poniósł wydatki w wysokości 250 000 zł. Bank posiada plany awaryjne.
Nazwiska i imiona osób skladających podpisy:
Teresa Torebko - Wiceprezes Zarządu
Roman Szyszko - Wiceprezes Zarządu