Giełdowy debiut skazany na sukces

Maciej Zbiejcik
opublikowano: 08-11-2010, 07:10

Optymiści liczą, że akcje giełdy dadzą zarobić nawet 23 proc.

Jutro historyczny dzień. Na warszawskim parkiecie zadebiutują akcje Giełdy Papierów Wartościowych (GPW). Analitycy spodziewają się dobrej inauguracji notowań. Ale trudno się dziwić, skoro popyt inwestorów w zakończonej już ofercie publicznej przekroczył najśmielsze oczekiwania.

None
None

Przed ofertą GPW przeprowadziliśmy wśród 15 krajowych analityków sondę. Wynikało z niej, że akcje giełdy dadzą zarobić na debiucie około 10 proc. Pytaliśmy nie tylko o przebitkę, ale również o cenę emisyjną oraz liczbę zapisów w transzy detalicznej. Zdecydowana większość szacowała, że cena emisyjna będzie bliska maksymalnej (43 zł). Tak rzeczywiście się stało. Dużo większą sztuką okazało się wytypowanie liczby zapisów. Szuka ta udała się tylko jednemu analitykowi. Był nim Krzysztof Borowski z KBC Securities. W ankiecie obstawił on, że kurs debiutanta poszybuje w górę na pierwszej sesji o 17,5 proc. Dzisiaj podtrzymuje opinię.

A Ty na co liczysz? Zagłosuj w naszej sondzie>>

Ludwik Sobolewskiartykuły, informacje, spółki, linki, zdjęcia

O prognozy dotyczące debiutu GPW zapytaliśmy też pozostałych uczestników naszej ankiety. Wojciech Szymon Kowalski, analityk Inwest Consulting, przewidywał dwa tygodnie temu, że na akcje GPW zapisze się 280 tys. osób. Pomylił się niewiele. Teraz spodziewa się udanego debiutu.

- Podtrzymuję opinię, że na pierwszej sesji kurs GPW może wzrosnąć o 23 proc. - ocenia Wojciech Szymon Kowalski.

Może się okazać, że inwestorzy staną we wtorek przed dylematem, czy od razu zrealizować zysk na akcjach giełdy, czy też przytrzymać papiery dłużej.

- Jeśli ktoś nie sprzeda akcji GPW na pierwszej sesji, może nie być rozczarowany. Jest to na tyle atrakcyjny papier, że w perspektywie najbliższych miesięcy akcje giełdy mogą być notowane powyżej ceny emisyjnej. Papier może być traktowany jako bezpieczna inwestycja - podpowiada Piotr Wiśniewski, analityk PKO BP Bankowy PTE.

Swoje może zrobić także obietnica wypłacania dywidendy.

Więcej w poniedziałkowym "Pulsie Biznesu" - KUP ONLINE>>

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Polecane