Giganci podróżują z polskim start-upem

opublikowano: 16-04-2019, 22:00

Platforma, która trzyma w ryzach pracownicze wyjazdy, została dostrzeżona za granicą. I chce budować nowe przyczółki

Zespół Hotailors odbierał niedawno gratulacje i czek na 100 tys. EUR podczas Arch Summit w Luksemburgu. Wystartował w konkursie, w którym nagrodzono projekty mające „potencjał na zrewolucjonizowanie swoich branż”. Przy okazji pozyskał klienta — rozwiązaniem zainteresował się Vodafone. Dodatkowo międzynarodowy operator telefonii komórkowej użyczy start-upowi z Polski biura, by mógł rozejrzeć się po luksemburskim rynku.

Posiadamy działające już narzędzie, które może być atrakcyjne
zwłaszcza dla dużych firm. Za granicą prowadzimy działania sprzedażowe w pięciu
lokalizacjach — mówi Filip Błoch, prezes Hotailors.
Zobacz więcej

WYJŚCIE W ŚWIAT:

Posiadamy działające już narzędzie, które może być atrakcyjne zwłaszcza dla dużych firm. Za granicą prowadzimy działania sprzedażowe w pięciu lokalizacjach — mówi Filip Błoch, prezes Hotailors. Fot. ARC

Lot z aplikacją

Polski start-up rozwija platformę internetową do organizacji podróży służbowych. W dużym skrócie: narzędzie daje menedżerom kontrolę nad wydatkami związanymi z wyjazdami pracowników. Każda z osób upoważnionych do korzystania z platformy otrzymuje limit na zakup biletów i noclegów, dla siebie bądź większej grupy, a przekroczyć go może jedynie po uzyskaniu dodatkowej zgody od przełożonych. Z poziomu platformy można bezpośrednio wyszukiwać i rezerwować np. przeloty, przejazdy kolejowe, pokoje hotelowe, apartamenty. Klient może natomiast otrzymać jedną zbiorczą fakturę. Ma też zapewnione stałe wsparcie osób z doświadczeniem pracy agentów podróży. Cały proces odbywa się bezgotówkowo.

— Na rynku dostępne są narzędzia technologiczne do rezerwacji wyjazdów służbowych. My postawiliśmy jednak na rozwiązanie hybrydowe, łączące wirtualnego agenta podróży z realnym człowiekiem — zatrudniamy np. byłych pracowników linii lotniczych, którzy u nas pomagają w rezerwacji i obsłudze podróży. A platforma sprawdza się tak samo w przypadku pracowników etatowych, jak również kontraktowych, czyli grupy powiększającej się na rynku z roku na rok — mówi Filip Błoch, prezes Hotailors.

Zaznacza, że poziom sprzedaży, jaki uzyskała firma w 2018 r., osiągnął ok. 1,2 mln EUR. Obecnie spółka pracuje nad jej zwiększeniem. Zarabia m.in. na opłatach za dostęp do platformy, stawkach naliczanych za aktywność użytkowników w jej obrębie i prowizji za pośrednictwo w rezerwacjach. Na razie jednak pieniądze reinwestuje w rozwój. Zabiega o zwiększenie skali działania i umiędzynarodowienie biznesu.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Na starcie

Hotailors zatrudnia obecnie niespełna 40 osób. Działalność prowadzi w Warszawie i Poznaniu. Sprzedaż nadzorowana jest także przez biura w Dublinie, San Francisco, Nowym Jorku i Dubaju — jednostkę tę uruchomiono na początku 2019 r. Teraz koncentruje się na Luksemburgu. Rynek sprawdzi, korzystając z biura użyczonego przez Vodafone, który zaangażowany był w przygotowanie konkursu startupowego podczas Arch Summit.

— Naszym klientem jest już Google, rozpoczynamy współpracę z Medicoverem. Podróżują z nam partnerzy Microsoftu oraz start-upy, np. Booksy — wymienia Filip Błoch.

Projekt realizowany jest od około dwóch lat. Finansowo wspierany był już przez prywatnych inwestorów. Obecnie firma prowadzi kolejne rozmowy inwestycyjne. Dane prezentowane przez Główny Urząd Statystyczny wskazywały, że w 2017 r. Polacy odbyli w sumie ok. 12 mln podroży zagranicznych (wzrost o 6,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego), z czego 9 proc. stanowiły wyjazdy służbowe. Firma SAS w najnowszym badaniu wykazała natomiast, że ponad 43 proc. krajowych przedsiębiorstw doświadczyło nadużyć związanych z podróżami i wydatkami służbowymi — pracownicy najczęściej „zawyżają koszty wyjazdów lub dokonują w tym czasie prywatnych zakupów”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu