Brytyjska prasa informuje, że cztery gigantyczne firmy starają się o kontrakt sponsorski z angielską federacją piłkarską i chcą zastąpić firmę Nationwide, długoletniego partnera reprezentacji.
Czterech gigantów to spółki telekomunikacyjne O2 i Orange, jeden z liderów bankowości Bank Santander i największy na świecie portal społecznościowy Facebook. Obecność na liście tego ostatniego to największe zaskoczenie, bo Facebook do tej pory nie angażował się w tego typu sponsoring.
Dziennik „Daily Mail” twierdzi, że podpisanie kontraktu z Facebookiem byłoby dla angielskiej federacji piłkarskiej szczególnie korzystne, bo dzięki tej umowie, reprezentacja Anglii mogłaby rzucić wyzwanie piosenkarce Lady Gaga, która ma najwięcej fanów na portalu – 10 mln. Facebook może być dobrym środkiem komunikacji z fanami.
Smaczku rozmowom w sprawie nowego kontraktu sponsorskiego dodaje fakt, że trener Anglików Fabio Capello zabronił swoim piłkarzom korzystania z Facebooka w trakcie mundialu w RPA. Anglia odpadła mimo tego już w 1/8 finału.

