Gigant e-sportu inwestuje w producenta gier

Mariusz GawrychowskiMariusz Gawrychowski
opublikowano: 2016-10-14 10:38

Szwedzka grupa MTG, ktora w 2015 roku kupiła liga e-sportu ESL, kontynuuje ekspansję na rynku gier. Przejmuje niemiecką firmę InnoGames, producenta m.in. gry „Forge of Empires”.

Ciekawa transakcja na europejskim rynku gier. Szwedzki firma telewizyjna MTG, którego programy są w Polsce znane pod marką Viasat, wchodzi na rynek gier komputerowych. Po tym jak w ubiegłym roku zainwestował w firmę Turtle – właściciela jednej z największych na świecie lig e-sportowych ESL, przyszła kolej na zakupu producenta gier. Wybór szwedzkiej firmy padł na dewelopera InnoGames, który w portolio ma takie tytuły jak „Plemiona”, „Forge of Empires”, „Grepolis” i „Elvenar”.

MTG kupi 35 proc. udziałów w niemieckiej firmie. Akcje sprzedali założyciele i fundusz Eight Road Ventures. Szewdzki firma mediowa ma opcję zakupu kolejnych 16 proc. akcji, by móc przekroczyć próg 50 proc. udziałów w firmie. Wartość transakcji to 91 mln EUR, co daje wycenę firmy na poziomie2 260 mln EUR. 

InnoGames ma zamknąć ten rok przychodzami w wysokości 125 mln EUR. W jego gry gra ponad 150 mln graczy, z tego ponad połowa wybiera wersję mobione. Głównym obszarem działalności niemieckiej firmy są jednak gry przeglądarkowe. 

Inwestycja w InnoGames jest częścią nowej strategii MTG. Grupa zwiększa swoje udziały w firmach zajmujących się rynkiem cyfrowym i wirtualnymi społecznościami. Ma to być jej trzecia noga biznesowa, po tradycyjnych mediach i e-sporcie. Kupione w ubiegłym roku rozgrywki ESL to obecnie należą do największych e-sportowych liga na świecie. Rozgrywki mają już ponad 250 mln fanów, uczestniczy w nich ponad 1 mln graczy, a dziennie odbywa się ok. 6 tys. meczy. 

- Branża gamingowa to wielomiliardowy rynek z ponad 2 miliardami użytkowników na całym świecie. Gry są także przewodnim tematem, który spaja w całość nasze portfolio. Liczymy na to, że współpraca z InnoGames w przyczyni się do rozwoju oferty i dostarczy naszej społeczności nowych wrażeń – uważa ArndBenninghoff, wiceprezes MTG, który odpowiada za segment gier.