Gino Rossi obniża loty

ML
04-12-2007, 00:00

Słupska spółka zaproponowała zbyt ekstrawagancką kolekcję na zimowy sezon. Odbije się to na jej wynikach.

Słupska spółka zaproponowała zbyt ekstrawagancką kolekcję na zimowy sezon. Odbije się to na jej wynikach.

Obuwniczo-odzieżowa grupa Gino Rossi skorygowała całoroczne szacunki finansowe. Zysk netto spółki w 2007 r. wyniesie 7,5 mln zł wobec oczekiwanych 12,5 mln zł. Planu przychodów nie zmieniono i wyniosą one na koniec tego roku 170 mln zł.

— Tegoroczna kolekcja okazała się zbyt awangardowa. Polacy wolą kupować modne, ale tradycyjne buty — mówi Maciej Fedorowicz, prezes Gino Rossi.

Na mniejszą niż zakładano rentowność wpłynie głównie obniżenie marży brutto na sprzedaży obuwia, co jest pochodną obniżenia cen butów.

Podobna historia wydarzyła się przed niespełna dwoma laty w odzieżowej spółce LPP. Zbyt wyszukana kolekcja marki Reserved spowodowała, że pomorska spółka miała stratę.

Inwestorzy negatywnie zareagowali na informacje z Gino Rossi. Na zamknięciu wczorajszej sesji po 6,5-procentowym spadku za akcję spółki płacono 12,15 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ML

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Gino Rossi obniża loty