Gino Rossi po wynikach kwartalnych

DI
opublikowano: 2009-05-15 17:05

Grupa Gino Rossi zanotowała w I kwartale 2009 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 43,1 mln zł - o blisko 20 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Grupa zakończyła I kwartał 2009 roku stratą w wysokości 7 mln zł.

"Spadek obrotów handlowych wynika z ograniczenia mniej dochodowej sprzedaży hurtowej. W związku z obniżeniem marż handlowych, a także wzrostem kosztów prowadzenia działalności na skutek m.in. spadku wartości złotówki" - informuje spółka.

Obecnie Gino Rossi wdraża program restrukturyzacyjny polegający głównie na obniżeniu kosztów.

W kwietniu spółki zależne GR, Lugano i Cosimo Martinelli, złożyły wnioski o upadłość. "W związku z tym wyniki spółki Lugano nie zostały objęte konsolidacją w sprawozdaniu za I kwartał 2009 roku. Dla celów porównawczych wyniki I kwartału 2008 roku zostały również skorygowane o wyniki Lugano" - poinformowała spółka.

- Branża, w której działa Grupa Gino Rossi odczuwa skutki kryzysu gospodarczego, dlatego też prowadzimy obecnie działania zmierzające do zwiększenia bezpieczeństwa przepływów pieniężnych. Obejmują one ograniczenie dostaw do odbiorców hurtowych, którzy opóźnili się z zapłatami za dostawy towarów w poprzednim sezonie, likwidację spółek zależnych nie rokujących w najbliższym czasie nadziei na poprawę wyników, zamykanie nierentownych lokalizacji, a także uproszczenie struktury organizacyjnej i zmniejszenie zatrudnienia. Działania te wpływają obecnie  na spadek sprzedaży, jednak w naszej ocenie przełożą się na poprawę rentowności w kolejnych okresach – mówi Maciej Fedorowicz, wiceprzewodniczący RN Gino Rossi.

Bardzo dobrą dynamiką przychodów może pochwalić się spółka Simple Creative Products. Jej sprzedaż w I kw. 2009 r. wyniosła ponad 13,8 mln zł i była o ponad 22 proc. wyższa niż w tym samym okresie roku poprzedniego.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z obrotów Simple, które opiera się powszechnemu w naszej branży spadkowi sprzedaży. W każdym z trzech pierwszych miesięcy br. notowała ona dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży w ujęciu r/r. Szczególnie udany był dla Simple marzec, w którym sprzedaż wzrosła o ponad 30 proc. – dodaje Maciej Fedorowicz.