Gino Rossi: sprzedaż może wzrosnąć o 15-20 proc.

(Marek Druś)
opublikowano: 2006-12-13 20:13

Sprzedaż grupy Gino Rossi (bez konsolidacji Simple) może wzrosnąć w 2007 roku o 15-20 proc. wobec 2006 roku. Rentowność netto w przyszłym roku wyniesie co najmniej 9 proc. - poinformował w środę PAP Maciej Fedorowicz, prezes Gino Rossi.

Sprzedaż grupy Gino Rossi (bez konsolidacji Simple) może wzrosnąć w 2007 roku o 15-20 proc. wobec 2006 roku. Rentowność netto w przyszłym roku wyniesie co najmniej 9 proc. - poinformował w środę PAP Maciej Fedorowicz, prezes Gino Rossi.

"2007 rok na pewno będzie lepszy od obecnego. Jesteśmy w trakcie budowy planu na przyszły rok. Sprzedaż dotychczasowej grupy, bez konsolidacji niedawno przejętej spółki Simple wzrośnie w 2007 roku o 15-20 proc." - powiedział PAP Fedorowicz. "Z Simple to będzie dużo więcej" - dodał.

"W przyszłym roku raczej nie osiągniemy dwucyfrowej rentowności netto, jednak będziemy się do niej zbliżać. Mówię tutaj jeszcze o starej grupie kapitałowej, nie obejmującej wyników Simple" - powiedział prezes.

"Wcześniej założyliśmy sobie, że do tego poziomu rentowności dojdziemy w ciągu czterech lat, jednak może udać się wcześniej. W tym roku będzie to około 7 proc., więc przyjmując około 2 proc. rocznie, w przyszłym mogłoby być 9 proc." - dodał.

Prezes Gino Rossi podtrzymuje prognozę wyników finansowych na 2006 rok zakładającą osiągnięcie 6,47 mln zł zysku netto, 10,89 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach w wysokości 112,33 mln zł.

"W tym roku Simple nie będzie mieć znacznego wpływu na wyniki, dopiero przyszły rok pokaże wszystkie korzyści płynące z tej akwizycji" - dodał.

Gino Rossi kupił niedawno 100 proc. udziałów w spółce odzieżowej Simple Creative Products. Za udziały zapłacił 23,5 mln zł w gotówce oraz 8,5 mln zł w formie własnych akcji.

Simple jest dystrybutorem markowej odzieży damskiej, posiadającym własną sieć 28 salonów firmowych i 6 wydzielonych stoisk.

Po trzech kwartałach 2006 roku grupa Gino Rossi ma 4,5 mln zł zysku netto i 7,1 mln zł zysku operacyjnego. Z kolei przychody w okresie od stycznia do października wyniosły 98,7 mln zł, co stanowi wzrost o 22,25 proc. wobec analogicznego okresu 2005 roku.

Z kolei Simple miało w pierwszym półroczu 2006 roku 13,2 mln zł przychodów i 2,8 mln zł zysku netto. W 2005 roku spółka miała 21,3 mln zł przychodów i 3 mln zł zysku netto.

(PAP)