Gino Rossi zamierza konsolidować

Katarzyna Sadowska
opublikowano: 21-09-2010, 00:00

Po zakończonej pomyślnie restrukturyzacji spółka myśli o wskoczeniu na pozycję numer trzy w branży.

Z informacji "PB" wynika, że grupa interesuje się m.in. odzieżowym Solarem

Po zakończonej pomyślnie restrukturyzacji spółka myśli o wskoczeniu na pozycję numer trzy w branży.

Gino Rossi jest zadowolony z efektów przeprowadzonej restrukturyzacji.

— Wykonaliśmy 90 proc. tego, co mieliśmy zaplanowane. Nierentowne sklepy zostały zlikwidowane, zmniejszyliśmy zapasy, marża brutto w samym Gino Rossi wzrosła z 29 proc. do 39 proc. — wylicza Witold Jesionowski, prezes Gino Rossi.

Koszty finansowe udało się zredukować z około 4 mln zł w 2009 r. do około 2 mln zł w skali roku.

— Myślę, że efekty tych działań będą w pełni widoczne od I kwartału 2011 r. — mówi Witold Jesionowski.

Trwają poszukiwania

Uporządkowana operacyjnie grupa może myśleć o dalszym rozwoju. Rozgląda się po rynku w poszukiwaniu atrakcyjnych celów do połączenia lub przejęcia.

— Szukamy możliwości współpracy, potencjalnych synergii. Nie ukrywam, że jest kilka atrakcyjnych, z naszego punktu widzenia, firm, z którymi prowadzimy rozmowy. Badamy ich gotowość do nawiązania współpracy — operacyjnej lub kapitałowej — przyznaje Witold Jesionowski.

Nie ujawnia, o jakie podmioty chodzi. Z naszych informacji wynika natomiast, że na celowniku jest m.in. odzieżowy Solar, który radzi sobie na rynku całkiem nieźle i notuje zyski.

— Nie mogę tego skomentować — ucina Witold Jesionowski.

Jego zdaniem, dalszy wzrost organiczny w spółce nie jest dobrym pomysłem.

— W segmencie premium i premium plus, w którym działa zarówno Gino Rossi, jak i Simple, nasycenie na rynku osiąga się przy liczbie około 50 salonów — wyjaśnia Witold Jesionowski.

Stąd pomysł poszerzenia grupy o inne marki.

— Dzięki temu moglibyśmy wskoczyć na pozycję numer trzy wśród polskich firm na naszym rynku — po LPP i NG2 — podkreśla Witold Jesionowski.

Wcześniej otwarcie mówiło się o współpracy Gino Rossi z giełdowym Wojasem. Wiesław Wojas zainwestował nawet w pakiet akcji spółki.

— Myślę o otwieraniu multibrandowych outletów z obuwiem. Będziemy o tym rozmawiać m.in. z Wojasem — mówi Witold Jesionowski.

Gino Rossi jest zadowolony ze sprzedaży w III kwartale. Prognoza na ten rok zakłada osiągnięcie 5,7 mln zł zysku netto przy 176,9 mln zł przychodów. Na razie jest podtrzymana.

Publiczne Simple

Plany nabiorą bardziej realnych kształtów zapewne na początku roku, po wprowadzeniu na giełdę odzieżowego Simple.

— W opinii naszych doradców realnym terminem na upublicznienie Simple jest koniec tego roku — informuje Witold Jesionowski.

Wśród celów emisyjnych będzie ekspansja na Wschód, dalszy rozwój sieci sprzedaży w kraju oraz rozszerzenie portfela marek. Wartość oferty szacowana jest na 20-30 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Sadowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy