Globalne koncerny proszą o pomoc debiutantów

  • Marta Bellon
23-07-2014, 00:00

Poznański technopark stwarza okazję do kontaktu dużych firm z innowatorami, którzy są gotowi sprostać konkretnym wyzwaniom.

Współpraca z rekinami biznesu chwilę po debiucie? To wymarzony scenariusz dla wielu przedsiębiorców zaczynających swoją przygodę z własną działalnością. Poznański Park Naukowo-Technologiczny Fundacji UAM (PPNT UAM) chce przyczynić się do jego realizacji. Instytucja jest gospodarzem Poznań Open Innovation Marketplace (POIMP).

Wydarzenie adresowane jest do dwóch grup uczestników: start-upów, spin-offów, naukowców, wynalazców i innowatorów, czyli „solvers” oraz „challengers”: doświadczonych przedsiębiorstw, poszukujących rozwiązań problemów związanych z prowadzoną przez nie działalnością. Ci pierwsi mają znaleźć ich rozwiązanie, czyli odpowiedzieć na rzucone im wyzwanie. A tych jest sporo. Udział w przedsięwzięciu zadeklarowały już takie globalne firmy, jak Beiersdorf, Bertelsmann, Philips czy Synthos.

Niemiecki koncern Beiersdorf, sprzedający kosmetyki pod marką Nivea, jest gotowy na współpracę z pomysłodawcami,którzy poradzą sobie np. z hałasem towarzyszącym pracy na niektórych odcinkach produkcji czy automatyzacją jednego z towarzyszących jej procesów. Natomiast europejski koncern medialny Bertelsmann Media poszukuje rozwiązań mobilnych, które sprawdziłyby się w sklepie internetowym i wspomogłyby proces realizacji zamówień. Z wyznaczonymi przez te i inne firmy zadaniami można zapoznać się na stronie wydarzenia: iasp.ppnt.poznan.pl. Do końca tego tygodnia lista zostanie uzupełniona zarówno o firmy biorące udział w wydarzeniu, jak i wyzwania, które chcą rzucić start-upom i wynalazcom.

Udział w POIMP jest bezpłatny. Pomysłodawcy mogą przesyłać swoje zgłoszenia do 23.08. Indywidualne spotkania firm z wybranymi autorami zgłoszonych rozwiązań odbędą się 11.09 na terenie poznańskiego parku. Ich selekcji dokonają parkowi eksperci w porozumieniu z tymi firmami, którzy wyznaczyli poszczególne zadania. Przy ocenie brana będzie pod uwagę przede wszystkim innowacyjność oraz to, czy propozycje będą możliwe do zrealizowania i czy będzie to opłacalne dla globalnych graczy.

— Wydarzenie jest esencją koncepcji otwartej innowacji, w myśl której duże doświadczone firmy nie chcą polegać wyłącznie na swoich własnych badaniach, ale decydują się nabywać patenty lub licencje na wynalazki i nowatorskie rozwiązania od innych, mniejszych firm. Dla korporacji to szansa na pozyskanie unikatowych rozwiązań, zaś dla młodych firm i innowatorów to przede wszystkim możliwość pozyskania odbiorcy dla ich technologii — mówi Elżbieta Książek, zastępca dyrektora parku. Poznań Open Innovation Marketplace to pierwsza edycja wydarzenia organizowana w takiej formie. Części poświęconej pomysłodawcom i międzynarodowym koncernom będzie towarzyszyć European Division Workshop — warsztat dla menedżerów parków i centrów innowacji z całej Europy. Wśród gości specjalnych znajdują się m.in.: Josep M. Piguez IASP, Mats Dunmar, przedstawiciel skandynawskiego Ideon Science Park, oraz Marcel Bogers z duńskiego Mads Clausen Institute, koncentrującego się na rozwoju mikrotechnologii na potrzeby designu i biznesu. Oba wydarzenia są organizowane przez PPNT FUAM we współpracy z IASP (International Association of Science Parks and Areas of Innovation) i Komisją Europejską.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Globalne koncerny proszą o pomoc debiutantów