Gobal Cosmed wejdzie na GPW

  • Alina Treptow
23-03-2012, 00:00

Producent kosmetyków poprosi inwestorów z głównego parkietu o kilkanaście milionów złotych.

Global Cosmed (GC), producent kosmetyków, złożył w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny. Spółka w publicznej ofercie akcji chce pozyskać kilkanaście milionów złotych na zwiększenie mocy produkcyjnych i powierzchni magazynowej.

— Ofertę chcemy przeprowadzić w połowie roku — zapowiada Ewa Wójcikowska, prezes GC. Spółka może pochwalić się silną pozycją w segmencie privatelabel (sprzedaż pod marką dystrybutora). W pierwszym półroczu 2011 r. segment odpowiadał za połowę przychodów GC. Ewa Wójcikowska zwraca uwagę, że nadal daje duże możliwości wzrostu — w Niemczech kosmetyki pod marką dystrybutora mają około 40 proc. udziałów w rynku, a w Polsce jedynie kilkanaście procent. Na dużych zwyżkach w tym segmencie korzysta też Harper Hygienics, producent wyrobów higieniczno-kosmetycznych, m.in. pod marką Cleanic. Jego sprzedaż w segmencie marek własnych wzrosła w 2011 r. o 33 proc., do 150 mln zł. Motorem wzrostu GC są też rynki zagraniczne. Oczkiem w głowie jest rynek niemiecki generujący jedną szóstą obrotów spółki.

— Ten rynek nadal będzie bardzo istotny — twierdzi Ewa Wójcikowska. Produkty przyszłego debiutanta są dostępne za Odrą m.in. w 600 sklepach sieci Kaufland, 420 marketach Tengelmanna i 120 placówkach sieci Tegut. Na celowniku radomskiej spółki jest też rynek rosyjski, na którym prowadzi wstępne rozmowy.

— Na pierwszy ogień pójdą produkty pod marką dystrybutora. Mamy nadzieję, że pojawią się na rosyjskich półkach jeszcze w tym roku — deklaruje Ewa Wójcikowska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Alina Treptow

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Gobal Cosmed wejdzie na GPW