Według nieoficjalnych informacji, umowa produkcyjna jest już sfinalizowana i ma być zaprezentowana podczas dorocznej imprezy International Consumer Electronics Show w Las Vegas w pierwszym tygodniu stycznia.

Na początku tego roku internetowy potentat rozpoczął rozmowy z większością największych na świecie koncernów motoryzacyjnych i stworzył zespół dostawców części i rozwiązań by przyspieszyć pracę nad zaplanowanym na 2020 r. wprowadzeniem na rynek samojezdnego pojazdu.
W połowie 2015 r. Google rozpoczęło testy małych, w kształcie bańki prototypowych pojazdów własnej konstrukcji na drogach publicznych w pobliżu swojej siedziby w kalifornijskim Mountain View. Później testy przeprowadzono w teksańskim Austin.
Google oczekuje, że w przyszłym roku stworzy samojezdne auto, które oferować będzie przejażdżki na wynajem, jako samodzielny biznes pod marką spółki dominującej Alphabet.
Tymczasem Ford, pozostający do tej pory w tyle za konkurentami w tym segmencie rynku motoryzacyjnego liczy, że współpraca z Google pozwoli mu nadgonić czas i zamierza rozwijać zaawansowane technologie bezpieczeństwa, obejmujące m.in. automatyczne hamowanie a także ustną obsługę pojazdów, bez użycia rąk.