Google i eBay tworzą alians do przyciągania reklamy

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 2006-08-28 21:22

Google, największa wyszukiwarka świata i eBay, największy internetowy dom aukcyjny zawiązały współpracę mającą na celu pozyskanie reklamodawców i wprowadzenie technologii "click-to-call".

Google, największa wyszukiwarka świata i eBay, największy internetowy dom aukcyjny zawiązały współpracę mającą na celu pozyskanie reklamodawców.

Google będzie pośredniczyć w pozyskaniu reklamy tekstowej dla eBay poza granicami USA. W obrębie Stanów Zjednoczonych eBay ma od maja za partnera Yahoo, drugą na świecie wyszukiwarkę i głównego rywala Google.

Nowi partnerzy zapowiedzieli też wdrożenie nowej technologii internetowej "click-to-call", która umożliwi szybką łączność online konsumentów z reklamodawcami.

- Mamy szansę wprowadzić na rynek zupełnie nowy sposób kontaktu online potencjalnych klientów ze sprzedawcami – uważa prezes eBay, Meg Whitman.

Według szefa Google, Erica Schmidta, współpraca obu internetowych gigantów zanosi się na wiele lat. W ramach tej współpracy może rozwinąć się też Tel;efonia internetowa. eBay kupił przed rokiem serwis Skype, a Google jest autorem serwisu Google Talk.

PK