Google odmówi reklamy kryptowalut, ICO i opcji binarnych

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2018-03-14 07:10
zaktualizowano: 2018-03-14 07:11

Google wprowadza od czerwca zakaz reklamowania kryptowalut i ofert ICO.

Podobny zakaz od stycznia wprowadził Facebook, co oznacza, że promotorzy kryptowalut i ofert ICO zostaną odcięci od dwóch największych internetowych sprzedawców reklam.

Google
Google
Bloomberg

Google wprowadzi także restrykcje na reklamy opcji binarnych, obarczonych dużym ryzykiem instrumentów pochodnych.

Obecnie przy wyszukiwaniu takich terminów, jak „opcje binarne”, czy „zakup bitcoina”, na górze otrzymanych wyników pojawiają się linki reklamowe. 

Analitycy uważają, że rezygnacja Google z reklamy kryptowalut i opcji binarnych nie będzie miała dużego wpływu na osiągane przez spółkę przychody z reklam. W ubiegłym roku sięgnęły one 95,4 mld USD i były o 20 proc. wyższe niż rok wcześniej.