Deweloperzy w polskich metropoliach zamknęli poprzedni rok wynikiem blisko 65 tys. sprzedanych mieszkań. To rezultat o 11 proc. słabszy niż rok temu, ale jednocześnie drugi najlepszy wynik w historii polskiej branży deweloperskiej. Mieszkaniówka wciąż boryka się z problemami niedoboru siły roboczej w budownictwie, skokowym wzrostem kosztów wykonawstwa i materiałów, a także coraz mniejszą dostępnością atrakcyjnych działek. Popycha to deweloperów w kierunku ekspansji na inne regiony.

Udany rok zaliczył rynek biurowy. Wzbogacił się o 744 tys. mkw., w tym ponad 500 tys. mkw. przypadło na główne rynki poza Warszawą. Eksperci JLL przewidują, że wysoka aktywność najemców i spadający wskaźnik pustostanów będą sprzyjały dalszemu zainteresowaniu zakupami gruntów oraz starszych budynków z możliwością ich rewitalizacji.
Zdaniem Daniela Puchalskiego, dyrektora działu gruntów inwestycyjnych w JLL, 2018 r. pokazał też drzemiący potencjał w branży hotelowej. Wzrost turystyki biznesowej pociągnął za sobą zainteresowanie ze strony zagranicznych sieci. Prognozuje on, że w ciągu trzech lat liczba miejsc noclegowych w Polsce powinna zwiększyć się o 30 proc.