W czwartek portfel zamówień Asseco w segmencie publicznym docelowo odnotuje istotny wzrost, za sprawą rozstrzygnięć w ZUS. Przed południem zakład otworzył oferty na rozwój i utrzymanie Portalu Klienta oraz Szyny Usług (ESB) – w ramach Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Najtańsza okazała się oferta Asseco za 23,3 mln zł brutto. Za nią uplasowała się oferta konsorcjum Comarchu i Softiq za 24,3 mln zł. Cena stanowi tylko 60 proc. oceny ofert, ale praw dobnie pozostałe kryteria obaj oferenci mają podobne. W czwartkowym otwarciu zwraca uwagę, że ceny ofert są dość wyśrubowane - około 20 proc. poniżej budżetu, który był ustalony na 29 mln zł. Ciekawy jest też skład konsorcjum . Softiq, który od kilku miesięcy świadczy usługi z obszaru PUE (po tym jak ZUS pożegnał się z Atoasem), po raz pierwszy stworzył konsorcjum ze spółką z Krakowa.

Popołudnie także zapowiada się gorąco dla Asseco w ZUS. W najbliższych godzinach planowane jest podpisanie umowy na zmiany w systemie KSI ZUS w związku z przepisami o aktach pracowniczych. Asseco jako jedyne złożyło ofertę w przetargu. Choć jej wartość przekraczała budżet o ponad 3 mln zł ZUS zdecydował się wybrać ją jako najkorzystniejszą. Podpisanie umowy powiększy portfel zamówień Asseco o 24,5 mln zł, co szybko może się przełożyć na wyniki, gdyż zmiany powinny być zaimplementowane do końca roku.
Kolejny zaplanowany na czwartek kamień milowy to podpisanie umowy ramowej na rozwój KSI. ZUS podpisze kontrakt z Asseco Poland i Comarchem. ZUS czteroletnią umowę, której budżet to blisko 350 mln zł, chciał podpisać z maksymalnie trzema wykonawcami. Okazało się, że wpłynęły tylko dwie oferty i ponownie w szranki stanęły ze sobą Asseco i Comarch. Do umowy wybrano obu wykonawców. Obaj wykonawcy będą starali się o zlecenia w tzw. mini przetargach na poszczególne prace.