Gorzów Wlkp. wyłoży 8 mln zł na rondo i drogi

Piotr Wielicki
22-02-2001, 00:00

Gorzów Wlkp. wyłoży 8 mln zł na rondo i drogi

Inwestycję współfinansuje Castorama budująca w pobliżu supermarket

Do końca lutego 2001 roku ogłoszony zostanie przetarg mający wyłonić wykonawcę ronda na skrzyżowaniu ul. Górczyńskiej i Piłsudskiego w Gorzowie Wlkp. W ramach tej inwestycji wybudowane mają być drugie jezdnie ulic Piłsudskiego i Górczyńskiej. Wartość robót szacowana jest na ponad 8 mln zł. Prace drogowe mają ruszyć w maju i zakończyć się w październiku 2001 r.

Wkrótce Gorzów Wlkp. wzbogaci się o kolejny bezkolizyjny węzeł komunikacyjny. Do końca lutego ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Górczyńskiej.

Rondo za ponad 5 mln zł

— Wynik przetargu ma być znany w połowie kwietnia. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa ronda rozpocznie się na początku maja — twierdzi Władysław Żelazowski, naczelnik Wydziału Inwestycji i Infrastruktury Technicznej Urzędu Miasta w Gorzowie Wlkp.

Równocześnie z budową ronda realizowana będzie druga nitka ul. Górczyńskiej wraz z modernizacją skrzyżowania tej arterii z ul. Pomorską. Remont obejmie odcinek drogi długości 1,3 km.

Władze Gorzowa Wlkp. szacują, że wartość robót drogowych (rondo i druga nitka ul. Górczyńskiej) przekroczy 5 mln zł.

Przejścia podziemne

Planowana jest także budowa drugiej jezdni ul. Piłsudskiego. Przebudowa arterii obejmie około 0,5-km odcinek od ul. Racławickiej do ronda i dalej około 250 m ul. Czartoryskiego. Na tę inwestycję zarezerwowano w budżecie miasta 3 mln zł.

Na remontowanej ul. Piłsudskiego, na wysokości szkoły podstawowej, planowane jest zbudowanie przejścia podziemnego.

— Szkoła mieści się w dwóch obiektach zlokalizowanych po obu stronach ulicy. Budowa przejścia podziemnego uwarunkowana jest więc troską o bezpieczeństwo dzieci — podkreśla Władysław Żelazowski.

Drugie przejście podziemne powstanie pod ul. Górczyńską. Początkowo planowano budowę kładki nad jezdnią, ale zrezygnowano z tej koncepcji. Według Władysława Żelazowskiego, przyjęte rozwiązanie jest wygodniejsze i bezpieczniejsze dla klientów znajdujących się tu supermarketów HIT i Panorama oraz Banku Zachodniego.

2 mln zł od Castoramy

W kosztach budowy ronda oraz drugich nitek ul. Piłsudskiego i Górczyńskiej partycypuje Castorama, która w pobliżu planowanego ronda buduje supermarket. Firma opracowała już na swój koszt projekt techniczny budowy. Francuski koncern obiecał również przekazać do miejskiej kasy 10 proc. wartości swojej inwestycji, czyli 2 mln zł. Te pieniądze mają być przeznaczone na budowę dróg dojazdowych prowadzących bezpośrednio do supermarketu.

— Jeżeli w rejonie realizowanej przez miasto inwestycji drogowej budowany jest obiekt mogący zwiększyć natężenie ruchu, jego inwestor jest zobowiązany partycypować w kosztach prowadzonych robót — wyjaśnia Władysław Żelazowski.

Przekazane przez Castoramę środki pokryją prawie trzecią część planowanych kosztów budowy.

Roboty bitumiczne mają zakończyć się w październiku 2001 r. Na ostatnie 2 miesiące roku planowane są prace wykończeniowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Piotr Wielicki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Gorzów Wlkp. wyłoży 8 mln zł na rondo i drogi