Gothaer zamierza wygrać marką

opublikowano: 24-06-2019, 22:00

Zaprawiony w zmianie wizerunku ubezpieczyciel zamienia się w Wienera. Chce kojarzyć się z właścicielem i ze zwycięzcą

Gothaer, polski ubezpieczyciel majątkowy, obsługujący zarówno klientów detalicznych (65 proc. portfela), jak i firmowych, otrzymał zgodę Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) na zmianę nazwy firmy na Wiener. Z formalnych kwestii spółkę czeka jeszcze rejestracja marki w sądzie.

Anna Włodarczyk-Moczkowska, szefowa Gothaera, który zmienia
nazwę na Wiener, uważa, że nowa marka jest szczególna, ponieważ odwołuje się do
historycznych korzeni właściciela — Grupy VIG — i kojarzy się ze zwycięzcą.
Zobacz więcej

ZWYCIĘSKI BRAND:

Anna Włodarczyk-Moczkowska, szefowa Gothaera, który zmienia nazwę na Wiener, uważa, że nowa marka jest szczególna, ponieważ odwołuje się do historycznych korzeni właściciela — Grupy VIG — i kojarzy się ze zwycięzcą. Fot. ARC

— Spodziewamy się, że oficjalnie wprowadzimy nową markę na rynek na początku lipca. Koszty rebrandingu są wysokie. Zmiana marki jest naturalną konsekwencją dołączenia Gothaera do grupy kapitałowej Vienna Insurance Group. Rebranding planujemy przeprowadzić do końca tego roku, wówczas marka Gothaer opuści polski rynek — mówi Anna Włodarczyk- Moczkowska, prezes Gothaera.

Z rak do rąk

Gothaer jest niewielkim graczem na tle polskiego sektora ubezpieczeń majątkowych, ale z blisko trzydziestoletnią historią. Po drodze wielokrotnie zmieniał właścicieli i nazwy. Ubezpieczyciel zadebiutował w 1990 r. pod marką Towarzystwo Ubezpieczeń Komunikacyjnych (TUK). Osiem lat później został przejęty przez Daewoo- FSO Motor i zmienił szyld na Daewoo, a następnie na Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń. W 2010 r. firma pozyskała większościowego inwestora z Niemiec — koncern ubezpieczeniowy Gothaer. W czerwcu zeszłego roku niemiecka grupa podpisała umowę sprzedaży 100 proc. udziałów w polskiej spółce Goather Towarzystwo Ubezpieczeniowe (TU). Formalnie udziały przeszły w ręce austriackiego ubezpieczyciela — Vienna Insurance Group (VIG) w lutym.

Grupa VIG jest obecna w 25 krajach, gdzie ma udziały w około 50 spółkach. W Polsce jest większościowym akcjonariuszem takich spółek ubezpieczeniowych, jak Compensa, InterRisk i Vienna Life. Strategia Grupy VIG w Polsce zakłada osiągniecie 10 proc. udziałów w rynku do końca 2020 r. (obecnie ma 9 proc.). Wejście Gothaera do Grupy VIG to szansa ubezpieczyciela na rozwój i zwiększenie zasięgu.

Kosztowna metamorfoza

Gothaer nie ujawnia, ile zapłaci za rebranding, na który składa się nie tylko wymiana szyldów i dokumentów, ale także aktualizacja systemów informatycznych.

— Zmiana nazwy może kosztować spółkę od kilku do kilkunastu milionów złotych. Myślę, że Gothaer postąpi słusznie i pójdzie po linii najmniejszego oporu. Dla ubezpieczyciela, który sprzedaje polisy przez agentów, najważniejszym zadaniem jest zaznajomienie z nową marką sprzedawców. Ten etap Gothaer ma już za sobą. Zorganizował imprezę, na którą zaprosił współpracujących z nim agentów i brokerów. To był bardzo dobry ruch ze strony firmy. Kampania telewizyjna jest droga i nie przyniosłaby spółce tylu wymiernych korzyści, ile przyniosło majowe spotkanie w Mikołajach na Mazurach — ocenia Marcin Broda, analityk Ogmy, wydawcy „Dziennika Ubezpieczeniowego”.

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Nową markę spółka będzie promować wspólnie z partnerami zajmującymi się dystrybucją — czyli multiagencjami i brokerami. Prezes Gothaera przekonuje, że nad nową nazwą spółka pracowała kilka miesięcy, angażując w ten proces również pracowników. Marcin Broda pozytywnie ocenia nazwę Wiener.

— Konieczność zmiany marki komunikowano już od momentu, gdy poinformowano o przejęciu polskiego Gothaera przez VIG. W portfelu VIG jest dziś trzech ubezpieczycieli majątkowych o podobnej skali działalności: Compensa, InterRisk i Wiener. Biorąc pod uwagę historyczne decyzje VIG — w przeszłości grupa miała w Polsce siedem różnych marek ubezpieczeniowych, które skonsolidowała — uważam, że w ciągu najbliższych 3-5 lat dojdzie do połączenie dwóch z trzech. Wiener wybrał nazwę, która kojarzy się z właścicielem — mówi ekspert ubezpieczeniowy.

Anna Włodarczyk-Moczkowska twierdzi, że Wiener zachowa wizerunkową autonomię i indywidualną strategię wzrostu. Ujawnia też, nad czym obecnie pracuje spółka.

— Tworzymy nowy system sprzedażowo-rozliczeniowy, który niebawem oddamy do użytku agentów. Będzie nazywał się Wie-Net. Pracujemy nad dalszą automatyzacją procesów obsługowych, w tym nad integracją naszych systemów z systemami spółek z Grupy VIG w Polsce. Efekty? Szybszy i bardziej zautomatyzowany proces likwidacji szkód. Dotychczas spółka zrobotyzowała kilkadziesiąt procesów, udoskonalamy kolejne. Pracujemy też nad poszerzeniem oferty produktowej — zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm — mówi prezes Gothaera.

55

proc. Taki odsetek polis Gothaera stanowią ubezpieczenia komunikacyjne...

743

mln zł ...taki przypis składki ubezpieczeniowej brutto odnotowała firma w 2018 roku...

700

tys. ...tylu klientów detalicznych obsługuje...

60

tys. …tylu firmowych...

530

...a tylu ma pracowników.

Sprawdź program konferencji "Reklamacje na rynku finansowym", 10 września 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy