Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła kolejną edycję konkursu dotacyjnego dla MŚP, które chcą zaistnieć na obcych rynkach. Wsparcie z działania 1.2 programu Polska Wschodnia („Internacjonalizacja MŚP”) jest przeznaczone dla przedsiębiorców z pięciu województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. Budżet konkursu wynosi 50 mln zł.
Przedstawiciele biznesu będą mogli składać wnioski o dofinansowanie od 7 kwietnia do 27 maja. Przedsiębiorca, który zdecyduje się na ekspansję na co najmniej jednym rynku spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii, otrzyma dotację w wysokości 800 tys. zł. Jeżeli natomiast postawi tylko na kraje Unii Europejskiej, Norwegię lub Szwajcarię, może liczyć na grant w wysokości 550 tys. zł
Dotacje sfinansują m.in. koszty materiałów reklamowych, szkoleń, tłumaczeń, testów i licencji, a także środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych. Dotacje pokryją też koszty udziału MŚP w międzynarodowych targach, wystawach i misjach gospodarczych.
W ubiegłym roku przedstawiciele rządowej agencji wprowadzili kilka zmian w konkursie. Dotyczą one m.in. wydatków na udział we wspomnianych targach i misjach gospodarczych. Wcześniej mogły one wynosić maksymalnie 49 proc. kosztów projektu. W ubiegłym roku PARP zniosła ten limit.
Warto podkreślić, że przedsiębiorca startujący w konkursie musi mieć co najmniej jeden produkt lub usługę z potencjałem sprzedażowym na nowym rynku.
Przedstawiciele rządowej agencji zwracają uwagę na spore zainteresowanie konkursem wśród przedsiębiorców. Pomimo pandemii MŚP chcą się rozwijać i szukać nowych, atrakcyjnych rynków zbytu za granicą. Więcej informacji: www.popw.gov.pl