W 2023 r. do sieci GreenWaya w Polsce dołączyło ponad 28,8 tys. kierowców (+35 proc. r/r), a na Słowacji blisko 4,4 tys. Łącznie liczba kierowców korzystających z usług GreenWaya wynosi w Polsce już 76 tys., a na Słowacji 13 tys. W ubiegłym roku w Polsce kierowcy skorzystali z sieci z ponad 800 tys. razy, a w Słowacji 115 tys. To więcej sesji ładowania niż spółka zanotowała od początku działalności do końca 2022 r.
— Rosnące zainteresowanie pojazdami elektrycznymi przekłada się na wzrost popytu na usługi ładowania. Widzimy też silne sprzężenie zwrotne: rozwijając infrastrukturę ładowania, tworzymy warunki do komfortowego użytkowania samochodów elektrycznych i ich popularyzacji — mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.
W 2023 r. spółka rozbudowała sieć o 77 stacji ładowania w 69 lokalizacjach, w tym przy dziewięciu miejscach obsługi podróżnych (siedem przy autostradzie A1). Przekładając te liczby na punkty ładowania, oznacza to 161 nowych łączy. W Słowacji w sieci własnej GreenWaya pojawiło się 28 publicznych stacji, a liczba nowych punktów wyniosła 72. Firma także modernizowała stacje — 46 ładowarkom o mocy 50 kW zwiększyła moc do 150. Obecnie w publicznej sieci GreenWaya w Polsce jest już 613 stacji ładowania w 462 lokalizacjach, z czego 361 to stacje DC, a 252 stacje AC. Łączna liczba punktów ładowania wynosi już 1198.
Coraz istotniejszą sferą działalności GreenWaya w Polsce jest budowa infrastruktury ładowania w przedsiębiorstwach planujących elektryfikację flot samochodowych. Jednym z największych takich przedsięwzięć w 2023 r. był zrealizowany w fabryce Mercedes-Benz Manufacturing Poland w Jaworze — GreenWay wyposażył ją w 14 stacji ładowania o mocy 2x22 kW każda oraz jedną stację DC o mocy 150 kW z dwoma gniazdami CCS. Stacje są zarządzane przez GreenWaya i objęte opieką serwisową firmy.
W sumie w 2023 r. Green Way Polska dostarczył polskim firmom 560 stacji ładowania dysponujących w sumie 820 punktami ładowania. Spośród tych stacji 436 (700 punktów ładowania) zostało również przez spółkę zainstalowanych.
Połowa sprzedanych klientom biznesowym stacji pozostała w zarządzaniu GreenWaya w ramach programu Opero, który oferuje wsparcie techniczne 24/7, zdalną konfigurację oraz regularne raporty o wykorzystaniu urządzeń. Obecnie w ramach Opero GreenWay zarządza 1250 punktami ładowania, z których część jest dostępna publicznie w ramach sieci GreenWaya. Firma jest również operatorem infrastruktury ładowania dla takich marek jak m.in InPost, IKEA, Leroy Merlin, Hyundai, BMW i KIA
GreenWay Polska jest częścią międzynarodowej grupy GreenWay działającej w obszarze elektromobilności. Firma istnieje od 2011 r., w Polsce jest obecna od 2016 r.
