Grube miliony na reklamę

  • Alina Treptow
opublikowano: 25-07-2014, 00:00

Ważne dane: Reklama dźwignią handlu, szczególnie kosmetyków.

W tym roku duże koncerny kosmetyczne na niej nie oszczędzają. Do maja wydały (cennikowo, bez wynegocjowanych rabatów) 1,136 mld zł, czyli o 22 proc. więcej niż przed rokiem — wynika z danych Kantar Mediów. W pierwszej dziesiątce znalazła się tylko jedna polska firma — Aflofarm, znana głównie z rynku farmaceutycznego, i to w tym segmencie wydająca najwięcej na spoty — jej zeszłoroczny budżet na reklamę w farmacji został oszacowany na 859 mln zł. Dwie trzecie budżetów trafiło do telewizji, a 10 proc. do mediów internetowych. Wzrostowi wydatków reklamowych towarzyszy nieznaczne 2-procentowe zwiększenie sprzedaży produktów kosmetycznych i higienicznych. Rok temu rynek był wart 20 mld zł. Według szacunków analityków, w 2016 r. jego wartość wyniesie 23 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Alina Treptow

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy