Grubszy braciszek

opublikowano: 07-02-2013, 00:00

Auto do floty: Audi A3 Sportback

Kilka miesięcy temu, podczas rynkowej premiery Audi A3, przedstawiciele marki zapowiadali rychłe wzbogacenie „rodziny A3” o kolejne wcielenia. Dotrzymali słowa. Właśnie debiutuje pięciodrzwiowa odmiana „A-trójki”. Jest nieco większa, nieco droższa i o wiele praktyczniejsza

Audi A3 (FOT. ARC)
Audi A3 (FOT. ARC)
None
None

Do floty wybraliśmy

Nowe Audi A3 Sportback z silnikiem diesla o pojemności 2,0 i mocy 150 KM z manualną przekładnią i wyposażeniem Attraction za 109 000 zł.

TDI to „firmowy” silnik. 150 KM to zacna moc. Słowem: do pięciodrzwiowego kompaktu premium jak znalazł. Że drogo? VW są tańsze. Proponujemy podstawowy pakiet wyposażenia, ponieważ jest bogaty, no i nie wiemy, czy wolisz „na sportowo”, czy „na elegancko”. Pozostajemy więc przy propozycji uniwersalnej. Namawiamy do przyjrzenia się liście pakietów dodatkowego wyposażenia. Każdy dobierze coś dla siebie. Do symulacji przyjmujemy jednak wersję podstawową. Powód? Lista dodatkowych opcji jest tak długa, że nie starczyłoby „Pulsu Biznesu”, by ją zamieścić. Po długim namyśle postawiliśmy na manualną przekładnię. Automat (w tym przypadku 7-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia) jest świetny w połączeniu z proponowanym przez nas silnikiem. Ale wymaga dopłaty 8800 zł. To nie jest tak,że nie warto. Po prostu nie chcemy doprowadzićksięgowego do zawału. Manualna też jest świetna. Jakoś się „przemęczysz”. Dlaczego nie Quattro? Z tego samego powodu. Poszalejemy, jak gospodarka odbije.

Trzeba pamiętać, że…

To nie limuzyna. Z tyłu jest nieco ciasno.

Miejsce

Bagażnik nowego A3 Sportback ma 380 l (o 15 litrów więcej w wersji trzydrzwiowej). Po złożeniu tylnej kanapy objętość rośnie do 1220 l.

Warto kupić, bo

Dla wielu Audi jest wyznacznikiem jakości w swoim segmencie. Coś w tym jest. Długa i bogata lista opcji sprawia, że w A3 można zapakować technologię z A8.

Czy wiesz, że…

Już wkrótce (prawdopodobnie w drugim kwartale 2013 r.) oferta silników dla modelu A3 Sporback zostanie wzbogacona. Dostępne będą zarówno kolejne silniki diesla, kolejne silniki benzynowe, jak i jednostka TCNG, która może być zasilana benzyną i gazem ziemnym. Ten ostatni silnik ma pojemność 1,4 i moc 110 KM.

W późniejszym terminie w sprzedaży pojawi się też silnik benzynowy o pojemności 1,4 i mocy 140 KM. Ta jednostka będzie wyposażona w system odłączania cylindrów (cylinder on demand ), który przy niewielkim i średnim obciążeniu i podczas hamowania silnikiem odłącza drugi i trzeci cylinder. Dzięki temu motor ma zadowolić się średnio 4,7 l paliwa na 100 km. W ofercie znajdzie się też silnik benzynowy 1,2 o mocy 105 KM oraz 180-konna odmiana diesla. W 2014 r. pojawi się zaś Audi A3 Sportback e-tron, czyli hybryda typu plug-in.

 

Wyposażenie

Attraction. Komplet poduszek (po dwie przednie, boczne, kurtynowe oraz kolanowa dla kierowcy), ESC (system stabilizacji), elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej. Są też: isofix (na skrajnych siedzeniach tylnej kanapy i fotelu pasażera), im immobiliser i adaptacyjne światła hamowania. Na pokładzie radio z odtwarzaczem CD, komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem. Szyby elektrycznie sterowane, manualna klimatyzacja, system Easy Entry (ułatwiający zajęcie miejsca na tylnej kanapie), fotele kierowcy i pasażera z mechaniczną regulacją wysokości. Jest centralny zamek (zdalnie sterowany) i przedni podłokietnik. Jako standard w tej wersji przewidziano czteroramienną kierownicę z tworzywa i materiałową tapicerkę. Tylna kanapa jest składana i dzielona. Hamulec postojowy – elektromechaniczny.System Start&Stop. Do kompletu „pakiet dla palących” i pełnowymiarowe koło zapasowe. Tył auta zdobi podwójna końcówka układu wydechowego (pojedyncza (p z silnikiem 1,6 TDI) i subtelny dachowy spojler. A3 Sportback Attraction spoczywa na 16-calowych stalowych felgach fe (opony 205/55). Ceny startują od 94 000 tys. zł (1,4 TFSI). Za najtańszego diesla (1,6 TDI) trzeba zapłacić o 6 tys. zł więcej. Dopłata do skrzyni S-tronic to 8800 zł.

Ambition. Pakiet dla wielbicieli sportowej stylistyki. Wyposażenie lepsze od poprzedniego pakietu o 8800 zł. Tyle trzeba dopłacić do wersji Attraction, by Audi A3 był bogatszy o: przednie oświetlenie przeciwmgłowe, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego i system audi drive selekt (pozwala na dostosowanie charakterystyki samochodu do potrzeb kierowcy). Zamiast standardowych — sportowe fotele wzbogacone o regulację wsparcia ud. Zamiast czteroramiennej trójramienna kierownica sportowa, pokryta skórą. Tapicerka materiałowa o nieco innym (podobno bardziej sportowym) wzorze. Kilka aluminiowych dodatków stylistycznych (mają podkreślać sportowy charakter tego pakietu). Ducha sportu mają również dodać 17-calowe felgi z lekkich stopów (opony 225/45) i sportowo zestrojone zawieszenie. Najtańsze „sportowe” A3 Sportback kosztuje 102 800 zł.

Ambiente. To pakiet nie tyle bogatszy od poprzedniego, co przeznaczony dla innej grupy odbiorców — tych, którzy bardziej cenią elegancję niż sportowy sznyt. Ceny identyczne jak w przypadku „sportowego” pakietu Ambition, ale wyposażenie nieco odmienne: brak świateł przeciwmgłowych, a w zamian tempomat i czujniki cofania. Fotele — nie sportowe, lecz identyczne jak w wersji Attraction, za to lusterka w osłonach przeciwsłonecznych są podświetlane. Kierownica, pokryta skórą, czteroramienna. Nieco inna tapicerka (chociaż również materiałowa). Także wstawki dekoracyjne są bardziej eleganckie. Na pokładzie dodatkowe oświetlenie. Felgi aluminiowe o innym wzorze i rozmiarze. 16-calowe obręcze obute są w opony 205/55. Ceny identyczne jak w „sportowej” wersji, czyli od 102 800 zł.

Jak kupić , jak zapłacić?

Za gotówkę: 109 000 zł

Na kredyt (miesięczna rata): 2108,48 zł – mBank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,77 proc.

2108,91 zł – Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,78 proc.

2203,82 zł – Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc.

Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

W leasingu (miesięczna rata): 2085 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 7,0 proc.

Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 1708 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 36,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

Symulację przygotował Masterlease*.

Podobne u konkurencji**

BMW 118d 5D 143 KM Mercedes A 200 CDI 130 KM Volvo V40 D3 150KM

 

*symulacja nie jest ofertą handlową; **auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów oraz limitowanych wersji). Marcin Bołtryk, m.boltryk@pb.pl, 22 333 99 20

.Silniki Diesla

1,6 TDI. Czterocylindrowy,rzędowy, doładowany. Dostępnyz 6-biegową skrzynią manualnąlub 7-stopniową przekładniąS-tronic. Napęd na przednią oś.

poj.1568 ccmmoc105 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,50-2,75 tys. obr./min) 250 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,7 s

z S-tronic10,7 s

prędkość maksymalna 195 km/hz S-tronic195 km/hspalanie: w mieście 4,7 l/100 kmz S-tronic 4,9 l/100 kmpoza miastem 3,4 l/100 kmz S-tronic 3,5 l/100 km

2,0 TDI. Czterocylindrowy,rzędowy,doładowany.Dostępny z 6-stopniowąprzekładnią manualną lubz 7-stopniowym automatem.Napęd na przednią oś.

poj.1968 ccmmoc150 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75-3,00 tys. obr./min) 320 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,7 s

z S-tronic8,5 s

prędkość maksymalna 216 km/hz S-tronic213 km/hspalanie: w mieście 5,0 l/100 kmz S-tronic 5,3 l/100 kmpoza miastem 3,7 l/100 kmz S-tronic 4,0 l/100 km

2,0 TDI quattro. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Stały napęd na wszystkie koła (quattro).

poj. 1968 ccm moc 150 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75-3,00 tys. obr./min) 320 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,7 s prędkość maksymalna 214 km/h spalanie: w mieście 5,8 l/100 km poza miastem 4,2 l/100 km

Silniki benzynowe

1,4 TFSI. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową przekładnią S-tronic. Napęd na przednią oś.

poj. 1395 ccm moc 120 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,4-4,0 tys. obr./min) 200 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,5 s prędkość maksymalna 203 km/h spalanie: w mieście 6,6 l/100 km poza miastem 4,6 l/100 km

1,8 TFSI. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 7-stopniową przekładnią S-tronic. Napęd na przednią oś.

poj. 1798 ccm moc 180 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,25-5,00 tys. obr./min) 250 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,3 s prędkość maksymalna 232 km/h spalanie: w mieście 7,0 l/100 km poza miastem 4,8 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane