Grudniowe oblężenie salonów

opublikowano: 17-12-2017, 22:00
aktualizacja: 17-12-2017, 23:28

Jeśli kosmetyczka albo nowa fryzura — to tylko w ostatnim miesiącu roku. Branża hair & beauty ma wtedy prawdziwe żniwa.

Okres przedświąteczny to najbardziej intensywny czas pracy nie tylko dla handlowców, ale także… usług salonów urody — pokazuje badanie firmy Versum, przeprowadzone na 3 tys. firm z segmentu hair & beauty. Wynika z niego, że w grudniu Polacy umawiają w nich więcej wizyt niż w pozostałych miesiącach roku. W porównaniu ze styczniem jest to dwukrotnie większa liczba. Tym samym ostatni miesiąc roku to najbardziej dochodowy czas dla branży. Przy tym największy ruch w salonach pojawia się tuż przed świętami.

— Aż 43 proc. wszystkich zysków, jakie są generowane przez branżę beauty w grudniu, przypada na dzień przed Wigilią. I choć wtedy wizyt jest już nieco mniej niż dzień wcześniej, to właśnie tego dnia klienci przeznaczają na swój wygląd zdecydowanie więcej pieniędzy— mówi Sebastian Maśka, prezes Versum. Z badania wynika, że większość klientów zostawia na ostatnią chwilę kwestię rezerwacji terminu u kosmetyczki czy fryzjera. Większość badanych robi to w grudniu (56 proc.), ale spora grupa, bo aż 42 proc. Polaków, zaczyna planować świąteczną wizytę jeszcze jesienią, w okresie od września do listopada. Ponadto coraz większym zainteresowaniem cieszą się karty oferowane przez salony urody. W 2016 r. aż 40 proc. sprzedanych bonów przypadało na ostatnie miesiące roku.

— Nic dziwnego, bo to dobry pomysł na prezent pod choinkę.Coraz częściej bony są wykorzystywane właśnie w ten sposób. Od stycznia 2017 r. popularność kart podarunkowych sukcesywnie rośnie, więc tegoroczny grudzień może okazać się przełomowy — uważa Sebastian Maśka. Versum jest dostawcą systemu dla salonów urody i SPA, który pomaga zarządzać kalendarzem i personelem, prowadzi automatyczne działania marketingowe, monitoruje zasoby, kontroluje magazyn produktów oraz jest bazą wiedzy o klientach. Firma obsługuje prawie 17 mln rezerwacji rocznie o wartości blisko 2 mld zł. Obecnie działa w 30 krajach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Grudniowe oblężenie salonów