Notowany na GPW ZPC Otmuchów, producent słodyczy m.in. marki Odra, przedstawił szacunkowe wyniki za 2020 r. Przychody wyniosły 232 mln zł (+ 8,9 proc. r/r), EBITDA 12,8 mln zł (wobec 2,4 mln zł straty rok wcześniej), a strata operacyjna 1,7 mln zł (w porównaniu do 16,5 mln zł w 2019 r.). W IV kw. 2020 r. spółka zanotowała 67 mln zł przychodów (+26,4 proc. r/r), 5,6 mln zł zysku na poziomie EBITDA (wobec 6,8 mln zł straty w analogicznym okresie poprzedniego roku) i 1,9 mln zł zysku operacyjnego (w porównaniu do 10,2 mln zł straty w IV kw. 2019 r.).
– Tak dobre zakończenie roku zawdzięczamy przeprowadzonym projektom optymalizacyjnym, które znacząco poprawiły rentowność netto firmy. To była właściwa pozycja wyjściowa do formułowania nowej strategii – mówi cytowany w komunikacie prasowym Marek Piątkowski, prezes ZPC Otmuchów.
Nowa strategia spółki zakłada m.in. rozwój posiadanych marek Odra i FreeYu, rozbudowa zakładu produkcyjnego w Otmuchowie, wprowadzenie nowych form konfekcji oraz utworzenie centrum badawczo-rozwojowego.