Czytasz dzięki

Gry łączą się z kreatywnymi reklamami

opublikowano: 15-07-2020, 22:00

Producent gier mobilnych Huuuge Games przejął holenderski start-up Playable Platform.

Huuuge Games to producent i wydawca gier mobilnych ze Szczecina. Ogłosił właśnie przejęcie holenderskiego start-upu Playable Platform. Przejęta firma została założona przez weteranów branży — Johana Lofstroma, byłego wiceprezesa EMEA w Chartboost, oraz Erika Duindama, który zajmował stanowiska zarządcze w wielu firmach technologicznych w Nowym Jorku, Dubaju i Amsterdamie.

Playable Platform opracowała pierwszą technologię opartą na sztucznej inteligencji, która automatycznie optymalizuje kreację marketingową, jak np. grywalne reklamy, interaktywne filmy i karty końcowe, dostosowując je do preferencji użytkownika. Została ona oceniona przez GameAnalytics, firmę doradczą w branży gier, jako jedna z wiodących platform do tworzenia reklam kreatywnych.

— W ostatnich latach większość platform marketingowych, takich jak Google i Facebook, staje się coraz bardziej automatyczna, sterowana danymi i kontrolowana przez algorytmy, z coraz mniejszymi możliwościami ingerencji ze strony człowieka. Z tego powodu my, działający w marketingu, mamy bardzo niewiele opcji, aby faktycznie kontrolować i wpływać na skuteczność naszych kampanii — mówi Tal Shoham, dyrektor ds. marketingu w Huuuge Games.

Zwraca uwagę, że sama kreacja stała się najważniejszym aspektem reklamy, który można kontrolować, zmieniać, testować i stale ulepszać.

— Dlatego wizja marketingowa Huuuge oraz podejście Playable Platform to idealnie połączenie. Uznaliśmy, że razem możemy osiągnąć niesamowite wyniki i pobić nowe rekordy — mówi Tal Shoham.

Przejęcie oznacza, że Huuuge Games zwiększył liczbę biur na całym świecie do 11 i zatrudnia łącznie ponad 600 osób.

— Połączenie sił z Huuuge pozwoli nam jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę i zaoferować niezrównaną, kreatywną platformę dla wszystkich gier z portfolio Huuuge — mówi cytowany w komunikacie Erik Duindam, współzałożyciel i dyrektor ds. technicznych w Playable Platform.

Huuuge Games to jeden z największych polskich producentów gier mobilnych. Spółka zakończyła 2018 r. z ponad 220 mln zł przychodów (w KRS nie ma jeszcze danych za 2019 r.). W swoim portfolio ma takie tytuły, jak „Traffic Puzzle”, „Huuuge Casino” czy „Billioneire Casino”. Według danych Sensor Tower dwie ostatnie gry wygenerowały w czerwcu odpowiednio 10 mln USD i 7 mln USD przychodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane