GTFI wchodzi w portale internetowe

Miros¬aw Cichy
opublikowano: 04-04-2001, 00:00

GTFI wchodzi w portale internetowe

Górnośląskie Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych z Katowic zamierza od połowy kwietnia 2001 r. wejść ze swoją ofertą do portali internetowych Interia.pl oraz Expander.pl. W ten sposób spółka chce wypromować markę towarzystwa i zwiększyć aktywa funduszu o co najmniej 10 proc. rocznie.

Górnośląskie Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, od połowy kwietnia ma pojawić się na stronach portali internetowych Interia.pl oraz Expander.pl. Firma podpisała już wstępne umowy. Obecnie trwają testy technologiczne.

— Obecnie transakcje przez Internet realizujemy poprzez własną stronę internetową oraz portal Efund.pl, z którym współpracujemy od dawna. Chcemy jednak pojawić się z ofertą także w innych portalach. Zakładamy, że ich duża oglądalność pomoże nam w wypromowaniu marki funduszu — mówi Marlena Janota z GTFI.

GTFI uzyskało już pozwolenie Komisji Papierów Wartościowych i Giełd na sprzedaż funduszy inwestycyjnych przez Internet. Spośród portali, w których pojawi się GTFI, najbardziej rozbudowany ma być serwis w Expander.pl.

Prezentacja firmy

— Użytkownik będzie tam prowadzony za rękę. Serwis będzie bardzo rozbudowany. Chodzi nam o to, żeby ci, którzy lubią portal Expander.pl, nie musieli z niego wychodzić, a jednocześnie byli również na naszych stronach — tłumaczy Marlena Janota.

Pozostałe portale internetowe będą głównie prezentowały GTFI.

— W Interii.pl będzie miniatura zawartości tego, co znajduje się na naszej stronie internetowej — zapewnia Marlena Janota.

Spółka liczy, że dzięki wejściu do portali internetowych uda jej się zwiększyć aktywa funduszu.

— Nie jesteśmy w stanie obliczyć, o ile, dzięki internetowej reklamie, mogą wzrosnąć aktywa funduszu, dlatego ostrożnie szacujemy tę wielkość na 10 proc. rocznie. Poza tym promujemy nowe technologie — wyjaśnia Marlena Janota.

— Jest to zdecydowanie lepsza forma reklamy niż tradycyjna, na którą musielibyśmy wydać ogromne pieniądze. Zależy nam głównie na obiektywnej informacji. Klient sam wie, co jest dla niego najlepsze i co ma wybrać. My chcemy pokazać, że bezpiecznie można inwestować nie tylko w bankach, ale też w funduszach — podkreśla Jarosław Juszkiewicz z GTFI.

Tajne koszty

Spółka nie chce ujawniać kwoty, jaką będzie musiała wydać na promocję w portalach. Wiadomo jedynie, że koszt budowy całego serwisu może być bardzo zróżnicowany i wynosić 15-75 tys. zł. Za jedną stronę w portalu internetowym trzeba zapłacić 1,5-2 tys. zł. GTFI będzie posiadało maksymalnie 6-7 własnych stron w portalu.

— Portale internetowe zarabiały z początku na abonamentach. Obecnie głównie na reklamach, na przykład na emisji banerów. Koszt 1 tys. emisji wynosi 75-100 zł, a średniej wielkości kampania to około 30 tys. emisji. Coraz częściej jednak portale otrzymują procent od zawartej transakcji — mówi Marlena Janota.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Miros¬aw Cichy

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / GTFI wchodzi w portale internetowe